Otroliga resultat

Datum ~ 2010-05-04 | Tid ~ 00:00:02
Kommentarer (2) | Allmänt
Äntligen har jag tagit mig för att skicka iväg sadlarna för försäljning.
Smörjde upp och snyggade till båda sadlarna, förpackade dem väl och nu väntar dem på postens kontor för att åka vidare under morgondagen. Förhoppningsvis värderar försäljaren dem väl och säljer dem innom kort. Skulle vara skönt med en smärtfri affär som är snabb.

Inväntar en ny hoppsadel i mitten av veckan, hoppas den dyker upp innan torsdagens träning!

Kom ut i stallet betydligt mycket senare än jag planerat men vädret vände och kvällen blev finare än jag anat. Jobbade med galoppintervaller och tempoväxlingar. Skilla hittade den en lång låg form med riktigt bra ryggaktivitet och bra tryck i bakbenen. Samma känsla som förra hoppträningen. Häftigt med mycket tryck i en rund och elastrisk häst. Behandlingen har verkligen gett resultat. Inga onödiga spänningar i vänstersidan och otroligt mjuk och trevlig. Världens bästa magkänsla och fick till en otroligt bra travökning. Hemåt var hon piggare och mer uppåt men reglerbar och riktigt trevlig. Tränade även på lite sidförande i galoppen för att hålla henne mjuk i sidorna.

Nu laddar jag för torsdagens hoppträning och därefter blir det att ladda vidare. Den här känslan ska jag behålla så länge som möjligt, underbart!

Imorgon blir det privatträning för ponnytjejerna innan ridskolans lektioner.
Ska även prova den nya ponnyn i någon av grupperna - spännande.
Kommentarer
Postat av: Evelina

Okej , var hon startad någonting innan du köpte henne ? Och vad rider ni på träning ?tänkte annars är hippos tävlingar rätt bra ju, stor yta osv. Sen jag menar man kan ju alltid gå in hoppa några språng och känns det inte 100 procnet är det ju bara att utgå. Särskillt när det är så " nära " för dig :) Om du förstår hur jag tänker :)



Jag ska bara rida 95- 105 sen 1m på lördagen. ska inte gå upp i klasserna föränn allt fungerar på "backen" och emellan hindren till 100 procent :P

2010-05-04 @ 09:58:02
URL: http://evi0627.blogg.se/
Postat av: Hoppbloggen

Evelina; Hon är aldrig startad, inte ens hopptränad innan hon kom till mig. Vi tränar på SURFs anläggning varje vecka. Hippo har en bra anläggning både inne och ute, mycket plats och stora banor. Välorganiserat och bra. Ska helt klart tänka på saken lite mer, vill tävla. Men samtidigt vill jag inte stressa fram någonting som blir dåligt.



Roligt att du kommer hit och tävlar två dagar. Gillar när folk är noggranna med grunderna innan man hoppar högt på tävling, när allt fungerar på marken spelar höjden mindre roll.

2010-05-04 @ 22:03:43
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback