Utmattad men nöjd

Datum ~ 2010-05-16 | Tid ~ 21:24:13
Kommentarer (7) | Allmänt
Började morgonen med att utfodra och släppa ut nio otåliga och monster till hästar innan det var dags för andra dagens dressyträning. Skilla blev ovanligt stressad över att bli lämnad och hamnade helt ur fas. Väl på SURF fortsatte oroligheterna och lossnade inte alls så fort och bra som jag önskat. Det ostadiga vädret tvingade oss att rida innomhus vilket varken jag eller Skilla gillade. Desto mer rörelse och påhitt runtom, detso mer fokuserad är hon på att sköta sig, vara med mig och jobba för mig - otroligt nog.

Väl inne i träningen började hon lossna lite lätt, började fokusera och jag kom till någon sorts ridning. Fortsatte jobba med föregående dags tänk, hitta mer yttersida och få henne mer ihop och under sig. Stärka sidorna och jobba med att spåra alla fyra ben. Skilla skötte sig bra och gjorde det hon skulle, men känslan var inte alls lika magisk som under gårdagen. Träningsverk, morgonstress och ridhuset drog ner gårdagens underbara känsla. Min trötta kropp kämpade så mycket den orkade, men jag fanns inte till i ridningen så mycket som jag önskat.

Ann var väldigt nöjd med resultatet för dagens träning och tyckte hon jobbade på fint bra i formen och i ett bra arbetstempo och en trevlig takt. Jag saknade den sista känslan men kan inte skylla detta på hästen utan ekipagets dagsform. Som jag förklarade för Johanna, hade den här träningen skett för två veckor sedan hade jag varit lyrisk. Men eftersom gårdagen var som på rosa moln blev dagens träning lite plan. Åsikterna för hur det känns och hur det syns var lite kluvna idag, men det är nog bättre att det syns bättre än det känns, än tvärtom.

Orkar knappt hålla uppe ögonen och kämpar för att hålla mig sittandes, så utmattad är jag efter två sena nätter med endast fåtal timmars sömn. Prestationerna hade varit bättre med bättre förutsättningar. Men vi har kommit lång väg, och vänta bara tills vi glider in och briljerar!

Kommentarer
Postat av: Boråsryttaren

hoppas du har haft en bra vecka :)

2010-05-16 @ 21:56:19
URL: http://borasryttaren.blogg.se/
Postat av: Hanna

Stiligt! :) SÅ kul att det går så bra för er!

2010-05-17 @ 08:57:13
URL: http://www.metrobloggen.se/hannaekback
Postat av: Hoppbloggen

Hanna; Tack! Det känns verkligen som att vi har tagit ett stort steg i rätt riktning. Än är det mycket jobb, hull och muskler som ska till men vi jobbar på och förhoppningsvis kommer resultaten när allt annat fungerar!

2010-05-18 @ 00:35:54
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/
Postat av: fanny

vilken fin häst :)

men ser han inte lite smal ut? :O

2010-05-18 @ 20:11:24
URL: http://Fannytheviltwin.devote.se
Postat av: Hoppbloggen

Fanny; Roligt att du tycker hon är fin! Jo hon behöver fortfarande lägga på sig en hel del muskler och fett, jobbar som attan med aptiten och fodret. Men det går sakta men säkert framåt, hoppas sommarbetet ska göra susen !

2010-05-18 @ 23:25:33
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/
Postat av: Frida

wow, hon är ju supervacker :)

2010-05-21 @ 08:30:14
Postat av: Hoppbloggen

Frida; Hon är rätt fin min lilla skrutt! Finare kommer hon säkerligen bli, men hon har utseendet på sin sida!

2010-05-23 @ 00:18:00
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback