Hoppträning med träningsvärk

Datum ~ 2010-11-18 | Tid ~ 00:53:28
Kommentarer (0) | Hoppning
Efter gårdagens lektioner åkte jag till stallet för att börja bråka med transporten. Fastfrusen i denna kyla och halka var verkligen ingen bra kombination. Men med massor av goda vänners hjälp (Emelie, Emelie, Johanna o Anna) och mig sittandes på huven lyckades vi få ekipaget i rullning.

Dagens träning var mycket stryka och jobba med att sätta hästarna på bakdelen. Skilla kändes kantig och väldig orytmisk under träningen, beskrivningen tom är nog ärligast. Inte riktigt med på mina hjälper, och kroppen höll sig inte riktigt på plats automatiskt. Vi kämpade på och fick till träningen någorlunda. Den där perfekta känslan infann sig nästintill aldrig men vi gjorde övningen som den skulle (till slut) och kämpade på under passet. Kanske inte riktigt med varandra med åtmimstone någonstans.

Studs och linjer med olika distanser för att hitta flyt, framåtläge och något tillbaka på olika distanser. En jobbig övning men väldigt nyttig. På böjda spår kändes Skilla faktiskt riktigt fin, när jag rätar ut har jag varken ridning eller styrka för att hålla henne rund och låg. Måste hitta en ridning där jag lossar hela vägen och rider lagom mycke på rätt ställe samt lättar ur handen istället för att fastna.

Bara bita ihop och jobba vidare. Träningsvärken från Ann träningen satt i ganska hårt för Skilla så vi satsar fullt ut till nästa tisdag istället. Nya tag och tills dess jobbar vi med "lossa, lossa, lossa" och massor av galopparbete på graman för att hitta formen och för att stärka överlinjen.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback