Barbackatur i blåsten

Datum ~ 2010-10-18 | Tid ~ 20:51:11
Kommentarer (0) | Allmänt
Åkte ut till stallet på lunchen för att göra stallsysslorna och promenera med Skilla. Kände mig lite lat och övervägde att låta henne stå helt men kände på min egen stela kropp och insåg att hon säkerligen ville röra på sin stela kropp också. Promenad var min plan men efter gårdagens flygfärd kändes det bättre att spara lite på knäet. Plockade på mig massvis med kläder för blåsten satt på ett hackamore och hoppade upp barbacka. Väldigt bekvämt men kanske inte riktigt genomtänkt. Så länge vi skrittade på långa tyglar var Skilla nöjd och obrydd om hackamoret. (Endast provat en gång tidigare). När det var dags att korta upp tyglarna och krävade något insåg jag att det var en dum idé att sitta barbacka. Hoppande och skuttande är inte riktigt bästa vän med balansen. Höll därför allt på en väldigt låg nivå och jobbade med acceptansen av trycket på nosen.

Skrittade ut ca 30minuter för att sedan återvända till stallet. Skilla kändes mjuk och trevlig och nöjd att få röra på sig efter två dagar med tävling i kroppen. Invänjningen på hackamore forsätter senare och då med sadel för balansen och säkerhetens skull!

Laddar inför helgens färd till Skellefteå, en hel helg med trevlig sällskap och massa fina hästar!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback