Första tävlingsdagen avklarad

Datum ~ 2010-10-16 | Tid ~ 23:40:36
Kommentarer (3) | Allmänt
Då var tävlingsdag ett avklarad!

Som jag tidigare skrev  i bloggen var nervositeten nästintill outhärdlig. Gick runt som ett spöke på Umeå RF tills det var dags att börja rida. Väl i sadeln infann sig lugnet. Inte alla hästar som inbringar det lugn som Skilla gör, trots att hon är väldigt känslig på allt runt om.

Redan på framridningen kändes hon bra och väldigt med på noterna. Trots allt för många hästar som hade mer eller mindre ingen koll skötte hon sig relativt bra. Hon protesterade lite fint när hon tyckte att någon blev för närgången eller trängde henne på plats. Som ryttare förstår jag henne mer än väl och fortsatte rida fram på den plats som fanns tillgänglig. (8hästar på framridningen) 8hästar på framhoppningen som var något större. Tyvärr hamnade jag med ett gäng som var ofokuserade och hade mindre bra koll på båda platserna, några rutinerade som höll sig på rätt plats vid rätt tillfälle fanns det också.

Fick ovärderlig hjälp av Hanna Heikkinen på framridningen som trots kaoset gav oss goda råd och tips inför starten. Skilla kändes OK på framridningen, störd av allt runt om men kändes fin mot hinder och löste situationen väl.

Väl inne på banan var hon fokuserad och med mig redan från början. Trevlig och fokuserad för att vara första inhomhus, hittade en OK kontakt där jag kunde rida runt och kika lite. När startsignalen var given så var det dags.
- Debut 1m, första innomhus och första kombinationen på tävlingshöjd.

Hela banan flöt på hyffsat bra, medel god ridning och OK språng med tanke på förutsättningarna. 2 pet fick vi med oss pga dålig ridning eller otydliga beslut. Skilla kändes dock väldig ärlig och bjöd trevligt på alla hinder. Hittade en OK känsla och behöll lugnet genom hela banan. Mycket nöjd med dagens tävling och insats från hästen!

Nu blir det några timmars sömn för att ladda om inför morgondagen. Nu vet jag att det inte är omöjligt och kan förhoppningsvis hitta lite bättre ridning emellan och jobba lite mer med min ridning. Dagens insats var helt klart godkänd och jag var nöjd, känns hon OK imorgon så kommer jag sätta lite mer tryck i henne och komma till lite bättre språng. Allt beror på dagsformen!

Väckarklockan är ställd på 05.20 så det är hög tid för att krypa i säng!

Tack för alla lyckoönskningar och tack för alla som hjälpt mig under dagen! (Mamma, Hanna och Rebecka och Emelie)!
Kommentarer
Postat av: Camilla

Härligt att debuten gick så bra!:)

2010-10-17 @ 12:26:47
URL: http://hastskotare.zoomin.se
Postat av: emily

jättebra ridet igår! såg ju lugnt och fint ut :-)

2010-10-17 @ 18:26:20
URL: http://livetmedella.blogg.se/
Postat av: Hoppbloggen

Camilla; Jag är super nöjd!



Emily; Tack! Kanske inte världens bästa insats från min sidan, men lugnet hade jag mot alla odds med mig!

2010-10-18 @ 20:59:09
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback