Dagens höjdpunkt

Datum ~ 2010-09-15 | Tid ~ 22:33:00
Kommentarer (0) | Allmänt
Har haft en riktigt dålig dag ända från start. Mått dåligt och hade två riktigt otrevliga påhopp på jobbet vilket helt klart gjorde mig på sämre humör än jag redan vaknade med. Träningen gick dåligt och jag har känt mig svimfärdig större delar av dagen. Att äta lite och träna mycket kanske inte är hållbart i längden, och kroppen säger nog ifrån till slut.

Dagens höjdpunkt var min underbart fina häst som var så kärleksfull och vänlig under min stallvisit. Åkte ut för att mocka och fixa med foder och annat, ingen ridning idag. Så fort Skilla fick möjlighet stod hon och snusade i mitt hår eller ville pussas ordentligt som hon lärt sig här nyligen. Vissa dagar tvivlar man på varför man håller med på hästar, när allt går motigt och resultaten står stilla. Men dagar då allt gått dåligt och man får ett sådant bemötande glömmer man önskan om en pojkvän, nära vän eller annat som finns där. För INGEN kan någonsin ha en sådan relation som en ryttare har till sin häst. Mänskliga relationer är oftast krångliga och saknar massor med samförstånd och förmåga att prata, när det gäller hästar är det bara känsla och kroppspråk som spelar in.

Underbara fina älskade Skilla.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback