Dressyr

Datum ~ 2010-09-19 | Tid ~ 02:13:45
Kommentarer (0) | Allmänt
Har haft fullt upp det senaste dagarna och tiden för att blogga har tyvärr inte funnits alls. Under torsdagskvällen fick jag med snabba beslut åka till anläggningen och träna för Petra Johansson. Det blev en dressyträning i grupp med fokus på övergångar inför helgens tävlingar.

Skilla kändes fin och jag fick bra tips och mycket hjälp med sits och hur jag ska korrigera vissa saker som brister i min ridning och vårt sammarbete. Var väldigt nöjd efter träningen och kände att jag fick mycket att jobba vidare på. Om det löser sig med tider och annat skulle jag gärna dressyrträna en gång i veckan för att utvecklas fortare och bli starkare som ryttare.

Under fredagen trimmade vi på ridbanan inför tävlingen. Skilla var rätt spänd och hade mycket träningsvärk från gårdagens träning. Nöjde mig med att trimma i skritt och trav och gav mig när hon kändes trevlig och lyhörd.

Uppdaterar imorgon om hur tävlingen gått, red två klasser och sammantaget är jag nöjd med våra prestationer.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback