Försäkringsbolag

Datum ~ 2010-09-29 | Tid ~ 09:51:12
Kommentarer (0) | Allmänt

Då var det dags att ta det stora beslutet om försäkringar för kommande år. Har suttit fram och tillbaka och försök värdera min häst, både som individ, meriter och värde. Hur lätt är det att värdera det man har, och det man kommer få, med mer träning och mer erfarenhet?

Beslutade mig till att börja med att försäkra upp henne. Värdet är fortfarande ganska lågt, men det är en höjning på 10.000:- sedan förra året och inköpet som jag då gjorde av en helt okänd häst. Har diskuterat fram och tillbaka med framgångsrika ryttare som står som ägare av dyra hästar (100-200 000kr hästar) som berättar att hästen endast är veterinärvårdsförsäkrad och ej liv / användbarhet på grund av de dyra premierna.

Jag har tidigare använt mig av Sveland försäkringar och har varit nöjd med den kontakt jag haft med dem. Nu när försäkringsvärdet går upp blev det tyvärr för dyrt och komplicerat i detta bolag. Därför väljer jag nu att täcka en ny försäkring och höja värdet i Dina försäkringar. Hoppas på ett smärtfritt år och lite mer kött på benen till nästa försäkringsperiod!
- Önska oss lycka till!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback