Hästar är inte för veklingar

Datum ~ 2010-09-09 | Tid ~ 21:20:17
Kommentarer (0) | Allmänt
Åkte ut till stallet mellan mina två pass även idag för att hoppa Skilla inför helgens tävling i Skellefteå. Jobbade även idag mycket gymnastik och lydnad. Ställde upp tre olika hinder varav ett titthinder för att jobba med anridning och att våga lätta av / hålla om i rätt lägen.

Fick en bra känsla och Skilla kändes fin, utmanade mig själv och höjde upp inför sista språnget. Tycket själv att jag var väldigt modig, men Skilla tyckte fortfarande det var lågt. Helgens tävlingar ska inte vara några större problem och jag hoppas att det blir en bra erfarenhet.

Imorgon blir det tävlingsförberedelser och tillfixning inför tävlingen, åker eventuellt ut och rider under eftermiddagen och fixar resterande på kvällen. Måste åka tidigt lördag morgon för att finnas på plats i god tid.

Hittade en mindre trevlig överraskning som jag tyvärr inte kan göra något åt. Bara bita ihop och inse att hästar inte är för veklingar.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback