Laddar inför dressyrtävling

Datum ~ 2010-09-15 | Tid ~ 00:01:45
Kommentarer (4) | Allmänt
Veckans ridning kommer fokus ligga på lösgjordhet och avspändhet då helgen ska spenderas innanför dressyrstaket. Jag och Skilla ska rida LC:1 och LB:1 på hemmatävlingarna under lördagen.

Blandade känslor inför helgens tävlingar, mycket blandade.
- Hästen är trevlig i skritt och trav, men galopprogrammet är att räkna bort hetl, samma sak på "ryttarens-sits" eftersom jag måste rida i en hoppsadel. Känns lite orättvist då andra får hjälp med korrekta sitsar tackvare en sadel som håller dem på plats. På lägre nivå borde det vara ett krav att ryttaren sitter av egen styrka för att göra bedömningen jämnare och lättare. Visst är jag lite bitter för att jag inte kan rida i en dressyrsadel och min häst får panik av dessa, ja det är jag. Men det är som det är.

Känns någonstans lite dumt att ens försöka mig på att tävla dressyr då jag vet att vi inte alls är där, att rida på bra procent eller göra någon vettigt där. Men ändå envisas ja.

Så kan det gå om man vill för mycket i fel lägen, men jag får se det så att det är en bra erfarenhet för framtiden när jag är där, kan ha passande utrustning och annat.

- Igår blev det en uteritt tillsammans med Chan och Johanna, Skilla var rätt OK men väldigt laddad i galoppen och kunde knappt slappna av hemåt. Några trevliga travökningar fick vi till vilket kändes lite roligt.

Idag blev det lite dressyr på banan, programdelar ut LB:1an eftersom jag inte kan LC:n ännu. Trevlig i skritt och travprogrammet, galoppdelen var kaotisk. Avslutade när jag fick en lugn galopp med ett trevligt avbrott. Förhoppningsvis hinner jag slipa vidare lite mer under veckan.
Kommentarer
Postat av: Mikaela

Du är inte ensam om att rida i hoppsadel. Jag har inte ens dressyrstövlar eller dressyrschabrak. ;)

2010-09-15 @ 21:30:53
URL: http://bugzilady.blogg.se/
Postat av: Hoppbloggen

Mikaela; Okej skönt att jag inte är helt ensam! Du ska alltså vara med och tävla på SURF nu i helgen?



- Dressyrschabrak har jag, och läderstövlar samt dressyrträns, men inte sadel!



Känner mig inte riktigt motiverad, men det blir nog bra till slut!

2010-09-15 @ 22:28:21
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Japp de ska jag. Mest som en kul grej och se vart vi ligger ungefär :) Men har ju inte direkt några förväntningar. Dressyr är ju inte riktigt våran grej ;)



Kommer nog gå jättebra för dej! Skilla ser alltid så snygg ut!

2010-09-16 @ 18:48:15
URL: http://bugzilady.blogg.se/
Postat av: Hoppbloggen

Mikaela; Visst, så ser jag det också! En bra koll vart man ligger och vad man bör förbättra och förändra för att få en starkare häst och utvecklas som ryttare. Det gick ju riktigt bra för er (Grattis). Inte våran heller, vi försöker bara i smyg!



Snällt, och super mycket tack!

2010-09-24 @ 00:05:10
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback