Lyckad hoppning

Datum ~ 2010-09-07 | Tid ~ 21:15:16
Kommentarer (0) | Allmänt
Åkte ut innan lunch till stallet för att ordna med allt i stallet innan Hanna slutade och kom för att hoppa Skilla. Kändes roligt att se Hanna rida henne igen efter så lång tid sen senast, och första gången hon hoppade henne sen inhoppningen för ca 8månader sedan.

En kombination ett sockerbitshinder och ett räcke var det som togs fram för dagen. Är nöjd över resultaten och har fått bra småtips och tricks som jag ska försöka använda mig av. Hanna gav mig mer motivation inför helgens tävling och nu laddar jag allt jag har. Tidigare hade jag viss tvekan, inte längre.

Ska prova byta plattor på stigbyglarna för bättre grepp vilket jag tidigare funderat över om det satt i mig, men idag fick lite tröst att det nog är plattornas fel.

Skilla skötte sig kanske inte exemplariskt men rättade sig och i slutet av träningen hoppade hon riktigt trevligt och var avspänd och fokuserad. Roligt att se min stjärna från marken, och att se Hanna i sadeln igen!

Nu är anmälningen gjord till Skellefteå 11/9 och hemmatävlingarna den 18/9 (dressyr)
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback