Disträ

Datum ~ 2011-04-13 | Tid ~ 00:51:51
Kommentarer (0) | Hoppning

Åkte ut till anläggningen och planerade kvällen och morgondagens lektioner. Kvällens lektioner präglades av markarbete / förberedande hoppning. Ibland gäller det att vara smidig, två extra elever dök upp och fick provrida under kvällen. Dem kommer att placeras ut passande i grupperna och förhoppningsvis blir det kalasbra.

 

Tjejerna skötte sig bra idag, motivationen var hög och kvällen väldigt givande. Eleverna blev informerade om resultaten av teoriprovet som dem skrev under förra veckan. Blandade resultat beroende på prov, men jag hade flera som skrivit och de flesta klarade provet med god marginal. I sista gruppen hade jag 8skrivande och 7 godkända på M3 vilket är det svåraste som gick att skriva. Känner mig duktig som lärt mina elever rätt saker och tillräckligt för att klara av att prestera sina kunskaper under press. Några få ska skriva om eller få möjlighet att skriva prov, vid ett lämpligt tillfälle.

 

Motivationen inför kvällens hoppträning var enorm och jag kunde knappt bärga mig innan det var dags att börja värma hästarna. Puttrande under ytan under hela dagen och kvällen har en tryckande känsla i huvudet funnits. Kände mig allmänt disträ under träningen och presterade inte alls vad jag borde göra vid det här laget. Skilla kändes fin och löste situationerna fint. Ryttaren hade mindre koll och störde mer än hon klarade av att hjälpa lilla Skilla.

 

Kändes inte alls roligt att vara disträ och prestera långt under min ambitionsnivå och min lägsta grund. Tyvärr är det så här vissa dagar och det går inget mer göra åt saken. Håller tummarna att jag vaknar imorgon och mår prima och kan tagga till inför helgen och göra mitt på tävlingsbanan.

 

Återkommer om vilka övningar vi red och reflektioner därefter.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback