En bra dag, en dyr dag

Datum ~ 2011-04-09 | Tid ~ 13:32:10
Kommentarer (4) | Allmänt

Åkte ut till stallet på morgonen för att utföra morgonfodringen. Väl där möttes jag av Emelie och Alexander som hjälpte mig att utfodra och släppa ut hästarna. (Tusen, tusen tack!)

 

Pysslade på i stallet, smörjde utrustningen inför morgondagen innan det var dags att rida ner till anläggningen. Joggade hästarna ner för att sedan rida igenom programmen inför morgondagens tävling.

Tränade på LB:0an som förhoppningsvis finns lagrad i mitt minne tills morgondagen. Måste träna in LC:n också, den finns inte alls i mitt minne.

 

Skilla kändes otroligt trevlig. Bra tryck och stadig med bra eftergift när jag piloten gjorde rätt. Idag fick jag fram större fragment av min ferrari! I alla gångarter jobbade hon på trevligt, bäst i traven som varit vår största motgång den senaste tiden. Galoppen släppte på väg hem mot Åsen på rakt spår längst vägen (!!)

 

Bra mellangångarter och fick fram en trevlig kadens i traven, bra och jämnt stöd i båda tyglarna och en harmonisk och eftergiven häst. Håller tummarna för att hon känns lika fin imorgon! Då ni, Då!

 


Kommentarer
Postat av: Sofie

Va roligt det går bra för dig Evelina! :) Jag längtar verkligen tills jag kommer till Umeå så jag kan fortsätta med mig ridning! Ska bli så underbart skönt, och att ha möjligheten att rida för duktiga instruktörer!! :)

Kram på dig!

2011-04-10 @ 11:23:59
URL: http://s0fiie.blogg.se/
Postat av: Hoppbloggen

Sofie; Det känns jätte roligt att vi börjar hitta rätt.! Det behövs sådana dagar när man ar en häst som till och från är ett monster! Ja det blir jätte kul att du kommer hit och börjar med hästar igen! Ja det är det absolut bästa!



2011-04-10 @ 18:33:12
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/
Postat av: Sofie

Ja. Hittills har jag inte haft något tävlingssug alls. Men som du säger så kommer det nog eftersom! :)



Jag vill bara börja NU, bara börja jobba med ridningen! :)

2011-04-10 @ 19:48:31
URL: http://s0fiie.blogg.se/
Postat av: Hoppbloggen

Sofie; Alla har inte som ambition att tävla som du säger. Men jag tror att det är något som växer fram mycket tackvare dem man umgås med och för samhörigheten. OM inte annat är det inte fel att träna, utvecklas och bli duktig!

2011-04-10 @ 19:57:28
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback