Hästskötare på schemat

Datum ~ 2011-04-01 | Tid ~ 12:59:12
Kommentarer (2) | Allmänt

Blev upplockade kring 08 av Anna för att åka ut till Umeå RF. Hanna var redan på plats och rätt omgående plockades hästarna ut och B gjordes redo för första start.


Framridningen var OK, Hanna var inte fullt nöjd då kommunikationen inte var på topp. B hoppade bra, men lite "på egna villkor". Väl inne på banan hittade dem ett bra flyt och en bra känsla emellan varandra. En felfri ritt 0/0 och och en tredjeplacering så långt.

 

Mellan Baggan och Salle red både Sara Edvardsson och Emma Wallgren. Sara fick en trevlig runda med fyra fel i omhoppningen. Bra flyt och en riktigt trevlig runda. Emma red på 4fel i grunden men även hon hittade ett bra flyt och en trevlig ridning. Passande inför kommande klasser i helgen.

 

Dags att plocka ut S och värma honom inför samma klass. Här var det Anna som tog hand om S då jag satt kvar på läktaren och försökte mig på att fotografera. Hanna och Salles runda var trevlig, lugn med en liten miss och ett missförstånd. Slutade på 8fel i grunden men trevligt däremellan. Det har hänt mycket bara på ett år!

 

När sista ekipaget hade ridit slutade Hanna och Bugzi Lady på en 5placering ! Stort grattis, fin runda och bra självförtroende boost!

 

Nu blir det en kortare powernap innan det är dags att åka ut för att hålla två storhäst lektioner under kvällen. Bilderna från dagens fotografering är tyvärr riktigt dåliga och inte OK att publicera. Måste diskutera mer med mina fotograferande vänner hur jag ska hitta skärpa i bilderna. (En bra bild fick jag).

 


Kommentarer
Postat av: Evelina

Inga fina bilder på mig;)?

2011-04-04 @ 10:49:22
URL: http://evi0627.blogg.se/
Postat av: Hoppbloggen

Evelina; Betvivlar att jag fick något vettigt alls under er klass. Men jag kan kolla (började komma på hur man skulle göra under elitlaget) med alla inställningar. Men jag ska försöka lägga in bilderna och kika!

2011-04-05 @ 23:43:08
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback