Seriedressyr omgång 2

Datum ~ 2011-04-10 | Tid ~ 20:27:33
Kommentarer (3) | Allmänt

Då var andra omgången av seriedressyren avklarad!

 

Dagen har varit lång och påfrestande på många sätt, men lärorik och en källa till ny motivation och iver att jobba vidare. Första klassen kändes Skilla trevlig, hade lite problem under programmet men travprogrammet kändes hon trevlig och väldigt stadig i formen. Fick lite låga poäng och slutade på ca 52% (exakta procent kan publiceras när papperen finns på plats).

 

Andra klassen red jag fram en kortare stund men höjde ribban. Det var dags att sätta galopprogrammet och faktiskt rida på känslan som fanns. Att sitta på en häst som är gjord av TNT har sina nackdelar, en explosition fick läktaren att hålla andan. Men jag satt kvar, korrigerade så gott jag kunde och gick till slut vinnande ur denna match.  Väl på banan var hon väldigt trevlig, avspänd och reglerbar, trevlig i formen och gav en otroligt bra ryttarkänsla! Denna ritt slutade på 58% med marginal uppåt vilket kändes väldigt roligt. Nöjd med ritten avslutade vi våra ritter med en ökning på 6% från föregående LB program (LB:1 första omgången, LB:0 andra).

 

Skilla var väldigt trevlig och jag kom till en bra ridning vilket var väldigt roligt. Motivationen var på topp och avslutades som pricken över i:et med en röd rosett! Inväntar resultatlistan men tror det skillde 6p till 3an och 8 till 2an.

 

Super nöjd med dagen och ser fram emot kommande dressyrtävlingar! Hur det blir med sista omgången är fortfarande oklart, men jobbar vi vidare och ökar med 6% till nästa tävling så börjar vi bli rätt farliga! Känns otroligt roligt att ta vid med det utgångsläge som vi har i dag.

Hon var dyr igår, men idag är hon utan prislapp och EJ till salu.

 


Kommentarer
Postat av: Sofie

Exakt! Sedan här i Åsele är det i stort sett ingen som tävlar och man blir inte påverkad av det. Men vi får se om jag faller för tävlnigar :) Men det skulle vara skoj! Längtar till hösten då jag tänker anmäla mig för ridlektioner, hade jag täntk i alla fall :)

2011-04-10 @ 20:53:38
URL: http://s0fiie.blogg.se/
Postat av: Anna

Ni var så duktiga!! Visst är det en härlig känsla när dom verkligen INTE är till salu?! ;) Helt underbart så kul det kan vara ibland!!

2011-04-10 @ 20:59:55
URL: http://salentein.blogg.se/
Postat av: Hoppbloggen

Sofie; Nä precis, jag tror mycket beror på vad man har runt om sig! Återstår att se, träna verkar du vilja göra iaf! Anmäl dig redan nu så du kommer in i en bra grupp. Förresten, det finns ju drop in ridningar som du skulle kunna vara med på nu under våren!



Anna; Tack Anna, det börjar faktiskt kännas riktigt roligt med dressyren också! Ja det är en bra känsla! Ja absolut!

2011-04-11 @ 11:02:04
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback