Efterlängtad skrittur

Datum ~ 2011-08-30 | Tid ~ 21:35:39
Kommentarer (4) | Allmänt

Red ut tillsammans med Emelie och OP på första skrittpasset igår. Helt enormt mysigt att sitta på min finaste häst och enormt sammarbetsvillig och trevlig. Positiv till arbete och väldigt avspänd och glad. Finaste hästen verkar saknat våra ridturer då hon var enormt nöjd att få komma ut.

 

Dagens stora minus var en lymfangitkänning på höger fram, flertalet småsår och svampig - men hältfri. Spritomslag tisdag och förhoppningsvis får vi bukt med detta omgående. Ett nytt fynd som dock skrämmer mig - avvaktar och hoppas att detta bara var något som snabbt försvinner vilket ledde till vila idag.

 

Imorgon om allt är grönt skrittar vi 20minuter igen, varannan dag ska hon motioneras i skritt om hon är OK i benen och känns bra. Om inte annat blir det mer vila och endast pyssel. Känner mig väldigt låg och önskar att detta vänder fortare än illa kvickt. Ska göra mitt bästa att uppdatera ändå.


Kommentarer
Postat av: Elin

Hallå! Ja nu håller vi tummarna för att hon är bra i benen varje dag. Om du har ridabstinens så får du höra av dig och komma ut och rida någon arab i westernsadel ;)

2011-08-31 @ 22:19:20
URL: http://www.bintshamali.se
Postat av: Hoppbloggen

Elin; Det hoppas vi verkligen! Hon var något bättre idag, men ömmar fortfarande så hon får vila lite till. Kollar av imorgon och känns hon OK blir det en 20min skrittur. Oho, spännande!

2011-08-31 @ 23:34:52
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/
Postat av: idah

fin blogg, hur många hästar har du haft?

kommentera och kolla gärna på min blogg också! :D

2011-09-07 @ 16:13:43
URL: http://ponniiie.blogg.se/
Postat av: Hoppbloggen

Idah; Skilla är mina andra egna häst. Hade en ponny tidigare som hette Kiara som jag omskolade från westenponny till tävlingsponny LA/LA. Nu har jag en storhäst som är under vidareutbildning men tävlad LB:3 samt 1.10m

2011-09-07 @ 21:53:40
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback