Provridning och nedstämd

Datum ~ 2011-08-25 | Tid ~ 17:16:15
Kommentarer (0) | Allmänt

Tisdagen spenderades på anläggningen och kvällens lektioner fungerade bra. Vill mer än jag får, och ja jag saknar verkligen att ha privatlektioner! Men att stå som instruktör på ridskolan är heller inte fel. Därefter kastades odjuren på Åsen in för att kvälla och skynda vidare.

 

Under onsdagen provred jag ett eventuellt framtidsprojekt. Ägaren behöver hjälp och hästen behöver vidareutbildas men träning och tävlingsmöjligheterna är goda. Hästen var trevlig, lite "ung" i hantering ovh ridning men överlag trevlig. Åker eventuellt ut och provrider igen då hästen kan gå på tränsbett för att göra en närmare analys och bestämma om den är av intresse eller inte. Trevlig modell, massvis med jobb men en ljus framtid framför sig. Måste suga på den karamellen något längre.

 

Nedstämdheten ligger tung idag. Trots att jag fått sitta på två trevliga hästar under veckan måste jag erkänna att jag känner mig rätt ledsen. Att inte få rida min egen prinsessa, stryka mig från både dressyr och hopptävlingarna (hemma) känns rent ut sagt piss.

 

Håller tummarna att min skrutt blir bra snart, för jag saknar timmarna i hennes sadel någott enormt - min finaste finaste.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback