Ann träning

Datum ~ 2011-02-06 | Tid ~ 23:52:15
Kommentarer (1) | Allmänt
Dag 1: Gårdagens dressyrträning gick bra. Red fram under tidspress och framridningen blev inte alls det jag hade tänkte. Tyvärr sprack min planering ordentligt då jag missbedömt hur snabbt man helklipper en häst. Skilla var väldigt trevlig bitar av passet och där emellan helt okej. I början av passet jobbade vi med framåtbjudning och att hitta bogarna. Övergångar, takt, tempo och tempoväxlingar. Lite öppna och förvänd sluta fick vi med under passet.

Ann berömde oss väldigt mycket för våra framsteg. Galoppjobbet var det hon var mest nöjd över, men även traven där Skilla hittat en stadig takt och ett bra, något lågt grundtempo. Hon gav oss fina vitsord om framtiden och ser fram emot nästa träning då vi jobbade vidare med våra brister.

Dag 2: Även denna dag var planeringen dålig. Fick tillbaka bilen för sent och var på plats i stallet långt efter planerat. Gjorde det bästa av situationen, och tur nog har jag inte en stresskänslig häst. Framridningen blev kort och inte övergripande som jag önskat. Men med tidspress OK.

Idag var Skilla lite tröttare i kroppen, ville inte söka stöd framåt och fokus låg på att accaptera skänkeln och komma fram till handen. Skilla var väldigt spänd då det var mycket rörelse i ridhuset och många moment som störde henne och hon var väldigt disträ. Bitvis riktigt trevlig och fin i formen. Skilla tappade fokus igen och då åkte en snodd på som återbringade fokus. Galoppjobbet var väldigt trevlig och traven var riktigt avspänd i slutet av passet.

Fick inte riktigt igenom det jag önskat under andra passet, men mina krav är höga och därför besvikelsen stor när dessa inte uppnås. Skilla skötte sig OK under helgen, hoppas på att få visa vad vi faktisakt kan en dag där vi är mer synkade och mer i fokus.

Nu återstår det att hitta motivation i hästen under dressyrjobb. När motivationen finns kommer framåtbjudningen och avspändheten per automatik. Förhoppningsvis sker detta förr den senare.
Kommentarer
Postat av: Matilda

Haha! Tack ska du ha. :) Vi behöver verkligen hoppandet. Jag för att våga och få bättre balans och Almelou för styrkan och för att han tycker att det är så fenomenalt roligt. :)

2011-02-07 @ 21:00:52
URL: http://chokladhallon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback