Equiterapeut besök avklarat

Datum ~ 2011-02-20 | Tid ~ 16:13:05
Kommentarer (3) | Allmänt
Dålig uppdatering sen ET besöket under torsdagen. Här kommer en sammanfattning av besöket och vad som korrigerades. Ingemar var imponerad över utvecklingen Skilla gjort under året som hon stått uppe i Umeå. Musklerna som faktiskt existerar, breddningen både i bogen och över rumpan var markant. Efter mycket beröm och fina ord  började själva behandlingen.

Jag nämnde för honom att jag tyckt att Skilla suttit fast framtill under de senaste veckorna, kännt att hon inte varit riktigt loss i nacken och spänd. Förutom detta har jag tyckt hon varit väldigt jämn och trevlig, något vinglig sista veckan.

Ingemar började att känna igenom henne och sätta ut nålar. Spänningarna som han valde att behandla satt på vänstersidan vid länden, någon kota, nacke och kring manken samt båda bakknäna. När han stretchade märkte han en markant skillnade från tidigare, rörligheten bak hade ökat otroligt och hon kändes mjuk och nöjd.

Efter akupunkturen jobbade han vidare med lasern innan han avslutade med att justera bäcken och nacke. Något sned i bäckenet men inga större upphakningar eller andra problemområden. Överlag tyckte han hon var väldigt trevlig, och det som fanns verkade inte vara något större problem att justera eller något som stört Skilla tidigare.

Skilla var mycket nöjd över behandlingen och njöt verkligen av uppmärksamheten och omsorgen. Fick otroligt bra tips angående streching då detta är något jag intresserat mig mer för under senaste tiden. Ska prova denna stretching metod under en tid och se hur resultatet ter sig.



(Bråkar vidare med uppladdningen av film, men tyvärr är blogg.se och jag inte vänner på den fronten.)
















Kommentarer
Postat av: Linda

Skönt att få hästen genomgången. Skulle jag behöva till min när hon kryat på sig.

2011-02-22 @ 09:17:29
URL: http://grannoxdiva.blogg.se/
Postat av: Evelina

Hur ofta har du ut Ingemar? Jag tycker han är super har gjort mycket bra för Mave :)

2011-02-22 @ 10:49:26
URL: http://evi0627.blogg.se/
Postat av: Hoppbloggen

Linda; Ja det kändes väldigt skönt! Vad fattas din?



Evelina; Tanken är att han ska få komma ut ca 3/4ggr per år. (Vår,sommar,höst,vinter) om det går få ihop med träning och annat. Har han varit upp och behandlat Mave? Vad roligt att vi har samma! Jag tycker han är toppen bra!

2011-02-22 @ 14:34:48
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback