Longering

Datum ~ 2011-02-08 | Tid ~ 14:35:44
Kommentarer (0) | Allmänt
Longerade under måndagen för att släppa på lite träningsvärk från helgens dressyträning. Passade på att lägga upp dressyrsadeln med en padd under. För även denna gång vid utpassning kan jag inte lyckas förstå vart den klämmer.
Därför provade jag att lägga en padd under sadeln om den nu trycker någonstans.

Linade henne med inspänning i ca 20min i alla gångarter. Skilla såg nöjd ut och inte alls störd över sadeln. Så det återstå att se vad hon tycker när det finns en ryttare i sadeln. Kanske är det bara en fas och omställning. Underlaget var inte på topp, så jag försökte hålla gångarterna samlade vilket inte alltid lyckades men OK resultat. Skilla var nöjd och gillade rastningen.

Har suttit med kvällens planering av lektioner och tror att övningarna kommer bli riktigt bra. Återstår att se vad eleverna och hästarna säger! Därefter är det hoppträning, banhoppning på schemat inför helgens kllubbhoppning. Ser verkligen fram emot kvällens träning trost min träningsvärk från gårdagens kampsportspass.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback