Trevlig känsla

Datum ~ 2011-02-20 | Tid ~ 19:32:00
Kommentarer (0) | Allmänt
Ursäktar den dåliga uppdateringen de senaste dagarna, därför kommer alla sena inlägg publiceras under dagen.

Åkte ut till stallet kring lunch för att möta upp Anna för att rida ner till anläggningen och motionera odjuret. Kändes skönt att ha fyra väggar att hålla sig inom om överskottsenergin skulle vara enorm. Red ner till anläggningen och Skilla kändes okoncentrerad och ofokuserad. Lät henne jogga igång utan några högre krav än att hon höll rätt gångart hela vägen ner till anläggningen.

Jobbade lite lösgörande med voltarbete, ställning och att hitta sittbenen och yttersidan. Skilla kändes väldigt mjuk och fin i kroppen, sökte ett trevligt stöd i handen och tuffade på ordentligt. I galoppen var hon rund och trevligt, bitvis riktigt bra, däremellan saknades endast mer ridning från min sida. Ville lägga lagom nivå på första passet efter vilan och därför nöjde jag mig när hon var bra.

Mjuk och trevlig med en bra överlinje och ett bra stöd i bettet, något framför lodplan man väldigt trevlig. Med fler halvhalter och mer avstämmning i övningarna skulle hon varit kalasfin!

Känns roligt att rida vidare på henne efter dagens ridning, förhoppningsvis släppte dem spänningar som jag kännt av tidigare och dagens ridpass är hennes lägstanivå framöver. Då ser framtiden väldigt ljus ut, och hoppträningen och dressyrträningen lockar otroligt mycket! Nu närmar sig våren och snart börjar allvaret, vilket känns väldigt roligt!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback