Uteritt(er)

Datum ~ 2011-02-23 | Tid ~ 21:56:56
Kommentarer (0) | Allmänt
Här kommer en uppdatering om ridningen de senaste dagarna, kommer skriva ett separat inlägg in tisdagen och hoppträningen!

Måndag: Red ut på eftermiddagen och jobbade med övergångar och tempoväxlingar. Skilla var väldigt pigg och lite ofokuserad men trevligare framtill än innan ET besöket. Efter att hon fått rasta monstret som sitter inburat i hennes huvud skötte hon sig bra, slappnade av fint och hittade ett bra stöd i min hand och en stadig form och överlinje. Kort ridpass men trevlig och galoppen var rund och trevlig, samligen börjar fungera bättre och bättre.

Senare under dagen åkte jag till anläggningen och höll kvällens ponnylektioner. Teori på schemat, första gruppen fick gå igenom tränset och sadelns delar samt kortfattat om hjälptyglar och nosgrimmor. Resterande grupper hade jag en miniclinic för och red tre olika ponnysar och visade galoppfattningar, framdelsväning samt skänkelvikning (Diva, Polapir, Nixon). Väldigt olika ponnyer som jag tycker varierat mycket om, Diva var en glad överraskning och Polapir har jag ridit tidigare. Blandade resultat, men förhoppningsvis lärde sig eleverna något under undervisningstimmen.

Tisdag: Hoppträning

Onsdag: Mitt första försök till ridning på morgonkvisten gick i stöpet då min yrsel återkom och jag höll på svimma på vägen ut ur lägenheten. Funderade att rida kvällstid eller låta Skilla vila då tiden enligt min första planering inte skulle räcka till. Efter ett trevligt samtal av Hanna lyckades jag övertala mig själv att Skilla villa ridas idag och klämde in en ridtur innan lektionerna. Trevligt sällskap av Hanna och Samba korta svängen runt ansmark jämnsmed e4an. Skilla var väldigt trevlig och jag börjar verkligen hitta en bra känsla i galoppen även utomhus. Kan reglera, variera och ändra min ridning utan att Skilla explodera (en bra dag som denna). Nöjd och med ett leende på läpparna återvände jag till stallet innan kvällens lektioner.

Kvällens lektioner gick lite trögt, första gruppen var det endast en ridande. Toppen för eleven att få egen tid, och skam den som ger sig men jag tror vi har fått framsteg! Duktiga var både hästen och eleven. Andra gruppen var även den väldigt liten, allt flöt på bra och nästa vecka har vi hoppning vilket känns väldigt motiverande.

Nu måste jag slita mig från bloggande, för visst sitter ni lklistrade framför Världscup hoppningen?!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback