Årets första hoppträning

Datum ~ 2011-01-12 | Tid ~ 01:17:43
Kommentarer (0) | Hoppning
Åkte ut till stallet och hämtade Skilla efter kvällens lektioner för årets första hoppträning. Skilla var ofokuserad och slamsig i framridningen, och dum som jag är förväntade jag mig en lugn och sansad Skilla. Tänkvärt kan vara att hon inte är galopperad de två sista dagarna, och inte hoppad på nästan en månad.

Efter att ha ridit fram och hoppat fram och Skilla gjort av med den värsta energin, luftsprång, rodeo och blandade småhopp började hon sansa sig. Därefter var hon väldigt trevlig.

En bra känsla, bra språngkurva och trevlig mellan hindren också. Lite väl mycker energi som sprutade ut genom öronen bitvis, men överlag väldigt trevlig. Min lilla tjej har börjat mogna och tar träningarna seriösare och anstänger sig mer för att vara till lags.

Otroligt nöjd över träningen, avslutade med en bana och fick till alla bitar. Uppdaterar imorgon med en skiss på övningen samt en detaljerad beskrivning av träningen.

Ser verkligen fram emot årets första tävling som går av stapeln i början av mars.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback