I dressyrens tecken

Datum ~ 2011-01-11 | Tid ~ 02:22:00
Kommentarer (5) | Allmänt
Kommentarer
Postat av: Evelina

Hehe jodå nog vet jag absolut det, men det behöver inte komma FÖR mycket snö , nu är det på ängarna nästan upp till magen på hästarna och eftersom det varit varmt nu i några dagar är den fruktansvärt tung - plus att nu direkt det blir kallare igen så kommer det förmodligen bli skare på. Vi har dåligt om ridvägar då Mave är allt annat än trafiksäker vilket resulterar i att jag måste rida på ängarna för att ta mig till någon form av väg .. Och jag har njutit av snön hitills och tagit vara på den men jag vill inte att det ska gå till en gräns då den sliter på musklerna istället för att bygga upp :( Att det är snö - skottat på vägarna är bara positivt .. Men när det är tung snö upp till magen så är det inte positivt om det är något man måste rida i x antal gånger per vecka ;S



Vad kul :) Du ska på hippo i mars om allt går som planerat :) ?

2011-01-11 @ 07:12:04
URL: http://evi0627.blogg.se/
Postat av: emily

Nej självklart inte, men jag litar fullt på Idas omdöme och det känns skönt att hon inte hoppar upp första dagen och kräver perfektion, utan ger Ella lite tid.



Välriden å välriden, vissa hästar är tuffare än andra men jag tycker du lyckas bra.

2011-01-11 @ 09:23:52
URL: http://livetmedella.blogg.se/
Postat av: Hoppbloggen

Evelina; Okej, om det är SÅ mycket snö kan jag förstå att det blir för mycket. Jag trodde ni hade lagom mycket, vi kan fortfarande rida överallt och har bra med ridvägar, dock är den trafikerade sådana. Typiskt att han inte gillar trafiken!



Tanken är så, om allt går enligt planerna och om jag vågar! Kommer ni till Umeå RF?



Emily; Ja visst är det väl så! Blir spännande när hon börjar rida.



Tack Emily, vad glad jag blir! Vi kämpar på, snart kommer stilen sitta på plats också. Så kan vi koncentrera oss på att vara snygga!

2011-01-11 @ 10:36:58
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/
Postat av: Evelina

Jo vi har haft helt ok fram tills nu senaste dagarna då det blivit FÖR mycket :( Och han går ok i trafiken då det inte är mycket men ( Vi rider på en cykelväg ) där de kör ca 90-100 förbi och är vältrafikerat med mycket trafik så jag vet inte riktigt vad jag ska hitta på med lillkillen ... Tar jag mig bara så har vi bra vägar men som sagt jag föredrar att rida över ängarna och där har nu snön snart vunnit över mig , och rider jag efter vägen så har jag en halvt hysterisk häst :(



Ja om ingenting knasigt händer så kommer vi absolut till URF det är i alla fall mina planer :)

2011-01-11 @ 14:54:50
URL: http://evi0627.blogg.se/
Postat av: Hoppbloggen

Evelina; Det gör helt klart saken svårare! Vår väg är inte lika hårt trafikerad och det är nog en 70väg eller möjligen 50. Men alla runtom är hästvana och ger en plats och är hänsynsfulla. Vet dock hur det andra är också. Så är det hemma hos oss.



Då får vi hoppas att vi ses!



2011-01-11 @ 23:42:29
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback