Fördröjd proposition

Datum ~ 2011-07-14 | Tid ~ 15:01:53
Kommentarer (9) | Allmänt

Vet inte hur många gånger jag har besökt TDB det senaste dagarna för att se om Lycksele eller Sandgärdan har kommit ut med deras propositioner för kommande dressyrtävlingar.

Första tävlingen av dessa två är i Lycksele, en endags tävling där förhoppningen är att Skilla ska starta två klasser då det är en bit att åka. Lycksele brukar anordna trevliga tävlingar men denna klubb har jag inte besökt tidigare. Det som lockar med denna är att den är Lokal och att mina klubbkompisar ska dit. En kortare weekend har vi planerat i och med denna tävling. Förhoppningen är att det finns LC klasser eller lägre LB. Någon LA start är vi inte riktigt redo för, och det bör inte förekomma några svårare program då den är flaggad som lokal.

Sikeåtävlingarna är samtidigt som det är hoppning i Vännäs vilket ställer till det lite för mig och Skilla. Som huvudgren har vi hoppning, men det är dressyrtävla vi verkligen behöver träna på och där vi brister. Så om möjlighet finns ska vi kombinera denna helg och Skilla får då gå hoppning ena dagen och dressyr den andra eller tvärtom. Synd när vi har så få tävlingar här uppe att dem ska läggas samtidigt, denna tävling är dock Lokal/Regional så valet att rida en dag är nog klokt hur som. Förhoppningsvis kan jag rida två klasser under samma dag, annars prioriteras hoppningen fullt ut.

Såg även Bodens tävling som är lagd samtidigt som Lycksele som kommit ut med sin proposition en två-dagars tävling med bra klasser. Det är långt som gatan, men det kanske är värt att åka upp ändå? Försöker föra det på tal med mina klubbkamrater för att se om det är möjligt att åka uppåt och göra en hel helg där man åker redan fredag eftermiddag.

Det som tar emot att åka långt är våran brist på prestation när det kommer till dressyr. Men åker vi upp till Boden skippar vi Sandgärdan helt och satsar den helgen på hoppning. Så det är helt klart ett dilemma. - Återkommer.

Kommentarer
Postat av: Matilda

2011-07-14 @ 18:21:14
URL: http://chokladhallon.blogg.se/
Postat av: Matilda

Åk till Lycksele! Dit ska vi :) Vill ha sällskap.

2011-07-14 @ 18:21:55
URL: http://chokladhallon.blogg.se/
Postat av: Olivia Bryndahl

Sv: Madde fick sitt föl den 6 juni, han är nu drygt 5 veckor. Kollar du lite i arkivet på bloggen från juni-juli så ser du 1000 bilder på honom! Haha!



Pappan är en fux, 170cm, gångartshingst som heter Warsteiner. :)

2011-07-14 @ 19:24:55
URL: http://vivanolivia.blogg.se/
Postat av: Hoppbloggen

Matilda; Men kan proppen komma ut någon gång? Jag håller på bli tokig! Det skulle vara skönt att inte behöva åka så långt som till Boden, men jag hade gärna ridit två dagar! Eller så följer du med till Boden.



Olivia; Det måste jag göra, har helt missat det ! Hur kom det sig att ni avlade på en så stor?!

2011-07-14 @ 20:35:39
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/
Postat av: Anna

Åk till Boden:) Det är ju bra klasser för er.... plus att det är billig uppstallning. Bara en dryg timma från Piteå (typ 8mil) så sov här om du vill. Soppan kostar ju visserligen, så kanske lika dyrt att köra mellan som att sova där. Men jag tror Jeanette och Emily skulle till Boden. Du kan ju komma redan torsdag, träna här och sova här, och sen köra vidare till Boden fredag, eller lördag morgon. Så behöver man inte köra lika långt.

2011-07-15 @ 06:55:08
URL: http://salentein.blogg.se/
Postat av: Anna

PS. Eftersom det bara är endagars i Lycksele, dit det tar nästan 2 h att köra pga inte så bra väg, så skulle jag personligen aldrig åka. För dyrt och jobbigt bara för en dag....... Jag åkte visserligen till skeå för bara en dag, men det var drygt. Sandgärdan är ju bra avstånd. Och som sagt Boden är längre, men annars en billig tävling.

2011-07-15 @ 07:00:27
URL: http://salentein.blogg.se/
Postat av: Hoppbloggen

Anna; Nu dök dina kommentarer upp (bättre sent än aldrig!)



Har anmält mig i läget ett så får vi se om vi tar oss iväg. Åker inte om jag blir helt ensam och inte får med mig någon. Men om vi blir några stycken som åker så är jag faktiskt sugen! Bra klasser, men visst det kostar en slant att åka. Men om vi nu tar oss i väg kanske vi kan komma med lite finare resultat när det är hemmatävlingar, då har vi hunnit träna lite!



Om vi ska åka till Lycksele så åker vi redan på lördagen så hästarna får sova på plats så blir det smidigt och inte allt för drygt. Så det återstår att se vad det kommer ut för klasser där! Men annars skulle det vara trevligt att ses där uppe.

2011-07-17 @ 23:20:07
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tanken i Lycksele är att det ska vara C:2, B:1 och A:1.

2011-07-19 @ 19:26:07
Postat av: Hoppbloggen

Anonym; Har du någon aning om när proppen hade tänkt komma ut?



Det blir nog Boden ändå, får tränaruppbackning och sällskap så det är bara boende kvar. Lite tråkigt dock, Lycksele är nära och bra annars - trots dålig väg.

2011-07-20 @ 14:37:17
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback