Händelserik dag

Datum ~ 2011-07-22 | Tid ~ 23:06:52
Kommentarer (2) | Allmänt

Vaknade tidigt för att följa med Jennifer och Sofia på äventyr till Huddiksvall för upphämtandet av två stycken c-ponnysar. En lång resa med trevlig sällskap och mycket hästrelaterat snurrade i bilen under färden.

 

Ett stopp för att fördriva tid i Sundsvall och hööks, till plånbokens lättnad inga inköp då ridbyxorna jag kikat på inte alls var fina och inget jag skulle använda. Västen var okej, men det känns bättre att vänta och faktiskt köpa den jag hittade på falsterbo.

 

Ponnysarna var otroligt söta och i det skick säljaren hade informerat om. Med frisering, kärlek och omsorg kommer dessa ponnysar bli otroligt passande för verksamheten och väldigt användbara. Att transportera dessa var helt klart en kraftansträning. Som befarat hade dessa hästar aldrig sett en transport och var väldigt skeptiska. Med handkraft lyfte vi in dessa som sedan stod snällt på transporten hela vägen hem.

 

Hösten blir spännande oavsett hur jag väljer och kan bli väldigt lärorik och ge väldigt fina meriter för framtieden. Tillbaka till Röbäck på kvällskvisten installerades ponnysar i sina nya boxar och kvällskollen för Skillas flock gick fläckfritt. Min planering att orka rida Skilla var helt bortblåst, mina muskler värker, ryggen ömmar och orken var helt klart slut.


Efter en dag med dessa tjejer kan jag helt klart meddela att dem är proffsiga, otroligt driftiga och har framtiden framför sig. Är otroligt tacksam över att få vara med på små äventyr där min fysiska styrka är välbehövd.

 

Imorgon blir det en skogstur med trevlig sällskap av Jennifer och Skilla. Tackar för idag och kommer spendera kvällen i soffläge.

 

Kommentarer
Postat av: Julia ( T E A M R Y T T A R N A )

Fin blogg!

2011-07-23 @ 12:57:59
URL: http://teamryttarna.blogg.se/
Postat av: Noomie

Tack så mycket(:

Tyvärr blev det ju varken biöder eller filmer från träningen då den blev inställd pga vädret för det kanske skulle åska ;( Jäkla sommarväder... :P

Jag tränar för Anne Eriksson, har bara gjort det en gång hittills men hon verkade verkligen läsa av mig och Lexx superbra för det gick jättebra(': Jag hoppas att det fortsätter i samma riktning för oss(:

2011-07-23 @ 18:41:39
URL: http://lexx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback