Sammanfattning av Skåneresan

Datum ~ 2011-07-11 | Tid ~ 11:17:58
Kommentarer (0) | Allmänt

Då var Skåneresan avslutade, uppkopplingen var begränsad och tiden för att blogga existerade tyvärr inte det sista dagarna så här kommer en sammanfattning av vad vi sysselsatte oss med det sista dagarna!

 

Johanna tog besultet om valacken under kvällen efter provridning och beslutade sig för att veterinärbesikta, röntga och tacka ja om hästen är frisk! Besiktningen kommer äga rum tisdag 13.00 så vi håller tummar och tår att allt går som det ska.

 

Vi spenderade fredagen på falsterbo, började kolla in inköpen som skulle göras och reka sista gången inför lördagens shopping och inköp. Provade västar i sinne, en väst skulle jag ha! Vilken färg och modell var däremot lättare sagt än gjort att bestämma sig för. Spooki västarna är helt klart överlägsna men på tok för dyra för min aktuella budget.

 

Min andra planerade inköp var ett par denim ridbyxor. Provade ett par Domani, Gersemin och JW utan att riktigt kunna bestämma mig. Passformen på JW var inte alls bra, Gersemin var lite dyra och Domani lite mycket. Lät detta ligga på is för att veta vad jag skulle prioritera eller om jag hittade ett par andra byxor som var snyggare än dessa.

 

Både dressyrbanan och hoppbanan var av större intresse under denna dagen och vi fick se otroligt mycket fina hästar och skickliga ryttare. Vädret var till en början rätt grinigt men lättade upp under dagen. Kvällen spenderade vi på LV4 fältet tillsammans med 2000 andra människor, otroligt roligt att få dansa igen!

 

Lördag var det Falsterbo för fulla muggar. Fanns på plats i god tid för att se dagens Grand Prix kval, derby samt Kür dressyren. Folkmassan var enorm och vi fick kämpa för att behålla våra platser och se ordentligt.

 

Inköpen för dagen blev:

Denim ridbyxor

Shockemöhle set (lindor+schabrak)

Skärp

Sockar

Schabrak Protector

Hoppschabrak

Hårspänne (rosett)

 

Bilder på inköpen kommer inom kort!

 

Falsterbobesöket avslutade vi vid staketet för att se ponnystafetten där en ponny samt en människa hoppade en bana på 6hinder. Här fanns Evan (världsmästare) i hästhoppning från backen med. Otroligt underhållande!

 

6 bar hoppningen avslutade dagen och där medverkade även de grabbarna. Endast Evan var med på sista omgången då det var 4bar och höjden 180. Denna hinderhöjd klarade endast ett ekipage och Evan! Sista omgången avslutades på 185cm och här hade vi en kvinnlig ryttare som vann!

 

Kvällen spenderades i husvangen lugnt och stillsamt för att packa ihop och lämna campingen 08.00 morgonen efter. Packat och klart lämnade vi Skåne och Falsterbo för denna gång. Resan hem gick bra och jag infann mig i lägenheten strax efter 00.20 för en efterlängtad dusch och sänggående.

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback