Skiljda åsikter

Datum ~ 2011-07-17 | Tid ~ 00:34:54
Kommentarer (9) | Allmänt

Red ut tillsammans med Anki och Samba idag. Trots en dålig start på morgonen vädermässigt lyckades vi med en riktigt bra tur. Perfekt väder och minimalt med insekter vilket underlättade ridturen.

 

Under dagens ridtur yttrades flertalet proteser från Skillas sida. Min beslutsamhet att hålla kvar och placera bakdelen på rätt plats gjorde henne väldigt upprörd. Alla typer av konster visade vi upp för skogens åskådare innan hon till sista köpte läget och skötte sig någorlunda. Bra tryck och nosen kom fram mot slutet vilket var en lättnad, att hon kryper bakom är helt klart ett problem vi försöker tackla.

 

Morgondagens ridtur planeras att vara något liknande. Mest troligt rider jag utan sällskap men ska fortsätta med samma arbete. Hålla rumpan på plats, jobba med saxarna och skänkelvikningen och försöka hitta ett sug där nosen kommer fram.

 

Har även ett spännande samtal som väntar under morgondagen, vad det ger för utdelning och vad jag blir erbjuden återkommer jag om senare!

 


Kommentarer
Postat av: Hanna

Sv:

Tack :) Det blir ju så himla mkt roligare när det är fint :)

2011-07-17 @ 09:04:43
URL: http://hannaforsberg.blogspot.com/
Postat av: Matilda

Lutar åt att vi åker upp till Boden. vet att Jeanette ska dit, så även om jag inte åker med Almelou så förljer jag med som hästskötare till hene. :)

2011-07-17 @ 09:41:33
URL: http://chokladhallon.bolgg.se
Postat av: fridan

men åh vad spännande med ett samtal. iiiih :D



har också haft det problemet att min häst krullar ihop sig men det har vi ridit bort nu :) visar sig dock igen med andra ryttare...



sv: åh tack! vad glad jag blir :) jag försökte hitta hos br men verkar va en utgående färg. nu köpte jag ett set på börjes istället :)

2011-07-17 @ 10:19:10
URL: http://kaloescha.blogg.se/
Postat av: Hoppbloggen

Hanna; Det håller jag helt klart med om! Sen är det inte alls som bryr sig eller har öga för detaljer, men det har du bevisligen!



Matilda; Jag hoppas du kan ta med dig Almelou, det skulle vara himla trevligt om det nu blir så att vi åker ditåt! Har du hel skrotat idén om Lycksele?



Fridan; Det kommer bli spännande att se vad det är för erbjudande, jag har faktiskt väldigt lite koll om jag ska vara ärlig!



Min häst gör så i perioder, så det gäller att försöka rida sig ur dessa svackor och få henne mer eftergiven från uppvärmningen.



Kul att du fick tag i något till slut även om det inte riktigt var vad du hade tänkt från början!

2011-07-17 @ 11:04:40
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/
Postat av: Hanna

SV:

Tack, blir ju nästan generad :)

Idag fortsätter jag med dessa små detaljer som gör att helheten blir så mkt trevligare, har suttit och rensat (det lilla)ogräs som var i gruset under uppbindningsstocken, samt klippt gräs på svåråtkomliga ställen (riktigt besvärligt) medans Danne har klippt i och utanför vinterhagarna igen, jag ska nämligen så gräs för att det dels ser så galet mkt snyggare ut när det är kortklippt gräs i rasthagarna ist för långt ogräs, sen är det ju bra att det är gräs så det inte blir så lerigt, det är nånting jag ska göra varje vår hädanefter, tanken är iof att göra sandhagar men funkar det här så vet jag inte om ja skippar den idén :)



Nånting helt annat, ska du åka till Boden ist för Lycksele eller?

2011-07-17 @ 14:34:24
URL: http://hannaforsberg.blogspot.com/
Postat av: Hoppbloggen

Hanna; ingen anledning att bli generad! Helt klart, fungerar det så ha kvar det så. Gräshagar kan dock bli leriga dem också!



Jag funderar på det, proppen vägrar ju komma ut, och då kan jag satsa helgen efter på hoppning fullt ut vilket skulle vara bra. Så jag är sugen, men vill att vi åker många om det ska bli riktigt roligt. Är du sugen?

2011-07-17 @ 16:19:51
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/
Postat av: Hanna

SV:

Jo men den här våren var första året som dom var eg leriga, och då har det gått hästar där i 3 år tidigare utan att vi gjort nåt åt hagarna, så jag tror att det ska bli bra, hästarna kommer att få gå i nån av beteshagarna tills snön kommer så det borde helt klart funka :)



Mja för vår del är det bättre klasser i Lycksele sen så är jag itne sugen på att köra så långt med Prisse.. det känns för osäkert tyvärr.. :/

2011-07-17 @ 17:46:47
URL: http://hannaforsberg.blogspot.com/
Postat av: Sara Adlers

Hejsan! Fin blogg!!!! :D Är allt bra? :)

2011-07-17 @ 20:13:47
URL: http://adlers.blogg.se/
Postat av: Hoppbloggen

Hanna; Då så då ska det nog gå bra med gräshagar trots allt! Spännande och fint hur som helst att ha kortklippt gräs och lite prydliga hagar innan dem får gå på betet. Låter som att dem har det toppen där ute!



Har proppen för Lycksele kommit ut?!



Sara; Jo tack det är fint, roligt att du gillar bloggen!

2011-07-17 @ 23:15:37
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback