Vaccination

Datum ~ 2011-07-20 | Tid ~ 15:53:00
Kommentarer (8) | Allmänt

Då var årets vaccination avklarad. Fick ett samtal under morgonen av veterinär Jämte som hade möjlighet att vaccinera Skilla under eftermiddagen. 13.00 dök han upp och nu är Skilla fit for fight och alla papper i ordning fram till nästa år. Känns skönt att det är bortgjort och att vi kan lägga den biten bakom oss. Vila idag men imorgon kör vi på som vanligt med igångsättningen. NU är det dags att börja hitta bra ridning jämt, och höja standarden på prestationerna.

Kommentarer
Postat av: Lina Renström

SV: Aha, då förstår jag! :) Ska du ut och provrida Klara någon till gång? :)

2011-07-21 @ 10:37:32
URL: http://linastraningsdagbok.blogg.se/
Postat av: Hoppbloggen

Lina; Det var inte jag som provred utan jag följde bara med som smakråd och chaufför. Hon som provred bestämde sig för en annan häst, mycket trevlig den också. Jag gillade Klara och hade inte alls haft något emot att ha henne stående i vårt stall och kanske få tjuvrida lite då och då. En mycket fin häst som var väldigt trevlig att titta på!

2011-07-21 @ 12:30:20
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/
Postat av: Anna

Det är ju det att jag har fått för mig att jag vill ha massor med stöd. Därför känns det lite tråkigt att köpa en med lite... men samtidigt så känns Kieffern bra. Och så har jag ju lagt på Evelinas innan Salle blev fet. Marie tyckte jag satt mycket bättre i den, och att den låg bra. Men idag ska jag ju träna i den, så vi får se vad Erika tycker. Skönt att ha några kunniga omkring sig så man slipper ta ett beslut själv ;)



2011-07-21 @ 13:08:09
URL: http://salentein.blogg.se/
Postat av: Lina Renström

SV: Jaha, då förstår jag :D

2011-07-21 @ 15:30:51
URL: http://linastraningsdagbok.blogg.se/
Postat av: michelle

Sv: Jadå :) Vilket skulle du valt? Marint schabrak eller det cerisa? :)

2011-07-21 @ 19:20:10
URL: http://allroundmuppar.blogg.se/
Postat av: Linnéa ♥

Bör hästarna alltid få vila någon dag efter vacci? Tar det mycket på kroppen eller så ?:)



Sv: Nu vart man ju inte mindre sugen på att köpa ett par! Jag behöver verkligen ett par bra handskar & har aldrig hört negativt om Roeckl, får lätt blåsor på fingrarna..



Sedan är byxorna skit snygga, självklart ska jag prova dom innan jag köper. Hoppas bara att jag kan lämna tillbaka mina gamla, har fått byta dom tre gånger & är lite less nu "/

2011-07-21 @ 20:45:21
URL: http://neiah.blogg.se/
Postat av: Hoppbloggen

Anna; Egentligen är inte stödfunktionen det viktigaste. Jag resonerar snarare så att med mindre stöd kan man lära sig bli stabil själv utan massa fusk. Passar den dig i sitsen och att den är lagom i midjan är det viktigare än störa stöd och sämre med det andra.



Kunniga människor är helt klart uppskattat och man kan få objektiva kommentarer som kan hjälpa ett viktig beslut. Hoppas träningen gick bra!



Lina; Precis! Hade jag haft möjlighet att ha flera hästar hade jag nog gärna tagit med Klara hem också!



Michelle; Vilken färg är ponnyn? Marin är stilrenare och lättare att matcha medan det rosa kan vara ganska fräckt! Beror helt och hållet på hur noga du är! Hade jag haft en vit c-ponny hade jag haft rosa!



Linnea; Rådfrågade veterinär då jag tidigare fått för mig att hästen ska inte ansträngas 2-3 dagar efter vaccination men han påstod att det var en myt. Han sa att jag inte skulle rida maraton eller maxpressa henne (som travhästar gör) men vardalig motion på en ridhäst ska han skadar ingenting. Så jag fick minsann veta något nytt - har mesat på ganska fint tidigare.



Allt beror nog på vad man har för häst och om den reagerar på vaccinet med feber eller dåsighet. Skilla har aldrig reagerat tidigare och inte den här gången heller så jag är mycket nöjd!



Dem är otroligt sköna, som ett extra lager hud bara. Mina händer är super känsliga så dem där är perfekta! Hade dock problem med mitt första par som det släppte "skinn" ifrån redan efter andra träningen. Då är det bara byta till ett par nya, för det går på garantin!



Dem är riktigt fina faktiskt, sköna också! Prova och passar dem tycker jag du ska beställa efter dem så slipper du betala överpris!

2011-07-22 @ 00:44:36
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/
Postat av: fridan

skönt :) jag hade vaccinationen mitt i tävlingssäsongen innan men har tidigarelagt den nu så vi vaccinerar i februari istället för maj :)



sv: jo han blev kvitt hostan på nån vecka. så nästa söndag ska vi tävla igen :)

2011-07-23 @ 15:02:23
URL: http://kaloescha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback