Kvällsol

Datum ~ 2011-06-15 | Tid ~ 23:08:48
Kommentarer (3) | Allmänt

Åkte ut till Stöcksjö just innan lektionerna efter att ha inhandlat gymkhanautrustning för kvällens lekar. Barnen skötte sig bra idag! Första gruppen fick träna dressyr och ridvägar som avslutning innan sommaren och andra gruppen hade lekar i ridhuset och mer tävlingsridning. Fin avslutning med tjejerna som har lärt sig mycket på en termin! Fick även en extragrupp som skulle ut i skogen och jag fick rida guldklimpen och min lill-kille.

 

Snabbt upp på Åsen för att hämta sadel och därefter möta upp Anki för kvällens uteritt. Blev en långrunda runt travet och Röbäcks sandtag. Dryga 2h blev ridturen och hästarna fick arbete i alla gångarter och på varierat underlag. Trötta men nöjda hästar skrittade vi tillbaka till stallet.

 

Morgondagens planer är dressyrträning och detta är spikat om inget nytt dyker upp. Är otroligt motiverad och vill komma igång med dressyrträning varje vecka för att framstegen ska bli märkbara även på tävling. Ska vidhålla dressyrjobbet under hela sommaren både före och efter viloperioden.

 

Roligt med massa nya läsare! Välkomna.

 


Kommentarer
Postat av: Alva

SV : ja :(

2011-06-15 @ 23:21:36
URL: http://alvaaoberg.blogg.se/
Postat av: Filippa

sv; ja det tycker jag :) Grymt värd pengarna, dock väldigt dyr.. Jag köpte min på rea =)

2011-06-16 @ 10:04:28
URL: http://hoppar.blogg.se/
Postat av: Hoppbloggen

Filippa; Jag ska börja spara!

2011-06-21 @ 21:20:24
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback