Trägen vinner

Datum ~ 2011-06-27 | Tid ~ 21:24:01
Kommentarer (0) | Allmänt

Red ut tillsammans med Anki och Samba efter jobbet och lite mat i magen. Vi begav oss ut i det underbara vädret och jag var fast besluten om att detta skulle bli ett träningpass då tävlingen närmar sig. Hela denna vecka ska kraven vara högre och Skilla måste prestera konstant, annat godtags icket.

 

Passet började längst grusväg, övergick till skog och terräng varvat med klättring i sandataget, intervaller och avslutades med en lång skritt längst vägen. Kollade av ställningen så fort jag kortat tyglarna för att göra mig redo på att sålsätta mig och vara lika tjurig som gårdagen med att hålla kvar tills Skilla lättar. Till min förvåning slapp jag bråka och Skilla skötte sig bra. Både höger och vänster fungerade helt okej till att börja med och blev bättre och bättre under ridpasset.

 

När ridpasset var avslutat hade jag genomfört godkänd ställning i skritt, trav och galopp. Några öppnor och lösgörande arbete i det högre gångarterna. Bärigheten i galoppen har verkligen förbättrats vilket känns väldigt angenämnt. Nu gäller det att hitta den bästa sortens ridning och använda den under resterande dagar och vara målinriktad inför helgen. Målen och förväntningarna är höga så det gäller att prestera på topp till helgen.

 

Veckans planering ser ut enligt följande.

Måndag: Ställning / böjning skog och mark

Tisdag: Hoppträning

Onsdag: Ställning / böjning samt tempoväxlingar i skog och mark

Torsdag: Dressyrträning

Fredag: URF LB:2

Lördag: URF L:3

Söndag: Sommarvila

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback