Underbart skogstrim

Datum ~ 2011-06-23 | Tid ~ 09:56:52
Kommentarer (0) | Allmänt

Åkte ut till stallet under gårdagen efter jobbet och mötte upp Anki. Beslöt mig för att rida med graman för att kunna jobba ihop henne  ordentligt i galoppen och sätta henne mer på bakdelen. Skilla kändes trevlig, lite loj min häst har faktiskt lagt på sig och blivit tjock! När hon fått bli varm i kläderna laddade hon upp och var väldigt exalterad över att få galoppera. Efter att ha laddat ur den värsta energin hittade jag en otrolig ridbarhet. Hon samlade sig men behöll en enorm aktion och stödet i handen var perfekt en helt underbar känsla. Motivationen inför dagens dressyrträning var på max och suget att rida mer dressyr och utvecka hennes ridbarhet ytterligare växte.

 

Planen för dagen är att dressyrträna under kvällen för Jennifer vilket känns väldigt spännande. Vi delar samma hästfilosofi och Jennifer är väldigt kunnig trots sin unga ålder. Har tittat på träningar och vet vilken enorm kapacitet hon besitter i ridningen, så det återstår att se om hennes pedagogik passar mig och Skilla. Måste prova för att sedan bilda mig en uppfattning. Oroar mig dock inte speciellt mycket för hennes kunskap eller den pedagogiska biten utan mer för mina egna prestationer och Skillas uppförande.

 

Uppdaterar hur träningen gick och vilka utlåtanden hon gav när träningen är avslutad. Nu blir det soffläge för att spara på krafterna då jag dragit på mig en häftig förkylning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback