Värmebölja

Datum ~ 2011-06-09 | Tid ~ 02:07:03
Kommentarer (0) | Allmänt

Dagen spenderades i solen i det helt makalösa vädret vi har fått här i Umeå! Värmen var överhängande men jag njöt av detta i fulla drag.

 

Åkte ut till åsen för att lämna mina tävlingskläder samt hämta hoppsadeln för att sedan åka vidare ut mot anläggningen och kvällens lektioner. Första gruppen fick rida dressyr i värmen men många skrittpauser och en vattenpaus för att orka i värmen. Ponnysarna var trötta men skötte sig OK under lektionen ändå.

 

Andra gruppen fick rida ut i skogen efter önskemål och jag red på den söta lurviga "Munsboro Mountain Man". Att vara ledarhäst var nytt för honom men efter lite övertalning gick detta bra. Tjejerna skötte sig bra och ponnysarna var glada att komma ut i skogen och slippa solen i fulla drag.

 

Efter min sista lektion skyndade jag ut till Svidjan för att möta upp Hanna för kvällens uteritt. Hon hade sadlat Samba och plockat in Skilla från hagen för att påskynda processen. Väl till häst njöt vi av vädret och surrade i glatt humör under hela ridturen.

 

Hästarna fick ett snabbt bad efter ridturen för att sedan åtnjuta hagen och flocken. Skilla skötte sig bra och var pigg och positiv. Tillbaka på foder laddar vi inför helgens tävlingar. Underbart att sitta till häst igen, min älskade älskade häst!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback