Dags för lite struktur

Datum ~ 2011-03-18 | Tid ~ 22:47:46
Kommentarer (4) | Allmänt

Åkte ut till stallet just innan lunch för att njuta ab det fina vädret och fick även med mig kameran!

Fotograferade stallets hästar då tanken är att jag ska lägga ner lite extra tid på portsättfotografering framöver. Kommer publicera bilderna allt eftersom, copyright och rättigheterna / bilderna går att köpa efter vidare kontakt.

 

Perfekt väder för en lång uteritt, Skilla skötte sig väldigt bra och var spänd och busig till en början men sen som en dröm. Länge sen den känslan infann sig under så stora delar av passet! Älskade älskade fina häst.

 

Nu är motivationen på topp och vi laddar fullt ut inför kommande säsong med träning och tävlingar.

Planerade dagen efter stallsysslorna som legat på hög och var hög tid att ta tag i.

Rensade ur mitt stallskåp på onödiga saker, flyttade upp knappt använda prylar på vinden. Därefter var det dags för mitt täckesskåp, har nämligen förlagt en "fårskinns"pad. Vet inte om jag lånat ut den till någon i stallet eller om jag bara lagt undan den.

 

Vinden kollades, stallskåpet och nu även min garderob i baracken. Ingenstans hittade jag den, så jag börjar bli mer säker på att jag faktiskt lånat ut den. Städade även ur mitt klädskåp för att få en ordning på mina ridkläder. Allt har sin plats, men när utrymmet är väldigt begränsat är det endast pedantordning som fungerar.

 

Mockade och fixade mat åt båda hästarna då jag även ansvarade för B idag. Skilla hade vilodag och fick därför bara mys i hagen. Red ut tillsammans med Anna och Salentin på en lugnare tur tillsammans med B. Jogg i skritt och trav och lite övergångar. B kändes nöjd och glad samt positiv och frammåt. Kravlöst pass passade nog oss båda väldigt bra!

 

Vikarierade under kvällen och motivationen dök upp efter som när eleverna droppade in. Den var lite bortblåst tidigare under dagen men kom ikapp ganska fort. Eleverna skötte sig bra och fick sig ett ordentligt dressyrpass med massor av sitsträning!

 

Stannade kvar på anläggningen då elitlaget från grannklubben höll träning. Junior-SM banan var uppbyggd och tjejerna fick hoppa LA/MSV beroende på ekipage på denna bana. En otroligt svår bana med 15språng i grunden och 8språng i omhoppningen. Påfrestande och krävande då det inte fanns plats för misstag. Kul att titta på det duktiga tjejerna och motivationen växte enormt för att själv rida på elitnivå framöver.

 

Nu finslipas träningsupplägget för säsongen!

 


Kommentarer
Postat av: Tiina

Jag såg att du (tror jag) hade ett beigeaktigt schabrak på julklappshoppningen på SURF :) var har du köpt ett sånt? det passade bra på din häst ;) :)

2011-03-19 @ 16:48:13
Postat av: Hoppbloggen

Tiina; Vi hade ett beigiet schabrak på julklappshoppningen. Roligt att du tycker hon var fin i det. Det är ett Hansbo schabrak (köpt på granngården)

2011-03-19 @ 17:01:37
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/
Postat av: Tiina

Det är många färger som passar i beige så det är väldigt praktiskt ;)

2011-03-19 @ 18:11:54
Postat av: Hoppbloggen

Tiina: Jo det har du rätt i, bättre och sämre tycker jag dock! Gäller att hitta rätt nyans!

2011-03-20 @ 11:56:33
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback