Kvällens i-landsproblem

Datum ~ 2011-03-21 | Tid ~ 01:30:52
Kommentarer (2) | Allmänt

Dagens planering och upplägg föll samman då morgonen var kaosartad på fler än ett sätt. Löste sig sent om sidor vilket innebar att Skilla fick vila. Jag var sugen på att rida ut och hade behövt koppla av, men tid eller ork fanns inte med en så dålig start på dagen.

 

Imorgon blir det en längre tur förhoppningsvis i solsken!

Sitter och kollar igenom vad som ska beställas i slutet av veckan inför kommande säsong. Det som finns på listan som "must haves" är följande.

 

·     Träns (Dyón working collection) som föll mig bra i smaken, trost prislappen.

·     Förbygel i läder med små nätta spännen (silver)

·     Pannband med swarowski eller liknande stenar, gärna med läderkant (silver)

·     Mountainhorse ridbyxor (vita)

·     Hjälm (Ayr8)

Har velat fram och tillbaka med flertalet produkter. Tränset är perfekt för Skilla, efter att ha granskat detta hittar jag inget som är likvärdig. Till detta behöver jag en matchande förbygel / martingal. Föredrar förbygel framför martingal personligen både i funktion och utseende. Förbygeln måste vara med små nätta silverspännen för att matcha tränset. (verkar omöjligt att hitta!!) Här finns en förbygel med mässingspännen (letar en liknande fast med silverspännen)

 

Pannbandet är en historia i sig, skulle helst vilja få tag i ett capriole pannband i silver (två rader stora stenar) något svängt med läder på kanterna. Men detta verkar HELT omöjligt. Kostar ca 499:-

Ridbyxorna är bara inhandla, dem är det minsta problemet i denna katastrofbeställning.

 

Hjälm har varit ett stort problem det också, men efter att ha provat och kännt mig för. Trots att jag tycker dem ser lite mysko ut, blir det nog att inhandla en Charles Owen Ay8 hjälm. Passformen är perfekt och den är snygg framifrån, bakifrån ser jag mig aldrig vilket är tur.

 

Tacksam för hjälp, beställningen skickas torsdag-fredag för att hinna komma fram i tid.

 


Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Var kommer du att beställa hjälmen ifrån. Hur stor är skillnaden? Frakt? Skulle ev vilja köpa en ny Charles Owen wellington classic hjälm.

2011-03-22 @ 08:51:51
Postat av: Hoppbloggen

Elisabeth: Jag tänkte beställa från www.dogwoodlondon.co.uk men är villig att byta om det skulle finnas någon billigare hemsida. På hjälmen jag ska beställa är det stor skillnad. Svenska priset ligger mellan 2500-2900 och beställer jag den skulle det kosta kring 1600:- med frakt. Wellington classic kostar kring 1300:- + frakt. (om jag kollade rätt)

2011-03-22 @ 13:00:37
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback