Nerver på utsidan

Datum ~ 2011-03-21 | Tid ~ 22:27:48
Kommentarer (0) | Allmänt

Åkte ut till stallet efter middagen och för första gången på länge red jag ut när det hunnit bli mörkt ute. Hade matchat sällskap med Rebecka och Chaplin och vi fick även med oss Linnea och Danne från stallet.

 

NU har snön smält bort så det är hårt och isigt i backen, riktigt dåligt underlag och det blåste storm ute i Stöcksjö. Skilla var på tårna och väldigt nervös av vädret och underlaget. Att hon vilade under gårdagen gjorde inte ridturen lugnare. Försökte lossa på spänningarna och få henne att slappna av, bitvis var hon riktigt trevlig men stora delar väldigt laddad och spänd. Blir perfekt att hoppträna imorgon, hoppas på en utmattande övning där vi får hoppa många språng och rulla flera varv alternativt en lång bana (10-15språng).

 

Tog tag i listan på inköp under gårdagen (natten) då sömnen vägrade infinna sig. Att inhandla ett Dyón träns är enkelt, det finns i många butiker och ligger på samma pris oavsett butik. Mountainhorse ridbyxorna finns billigaste på Ridsportonline. Hjälm köpet blir nog till att importera då prisskillnaden är enorm. Om det är någon som är sugen på en ny hjälm så är det bara att hojta!

 

Förbygel har jag även hittat, precis en sådan som jag vill ha, självklart även denna från en ny butik.

Pannband har jag kikat runt lite, ett OS pannband är riktigt snyggt, men lite väl dyrt. Har även kollat på ett löst från pioneer men skulle vilja se detta i verkligheten (om det faller snyggt och hur kvaliteen är).

Tips eller andra synpunkter tas tacksamt emot!

 

Ridsportonline, Ryttarstugan, Grand-Prix är tre nätbutikerna som jag kommer beställa ifrån, hjälmen beställs från england. OM någon vill beställa tillsammans så skickas beställningen under torsdagen ev. fredag.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback