Begravd i plugg

Datum ~ 2011-05-17 | Tid ~ 12:42:30
Kommentarer (3) | Allmänt

Dags att åka ut till stallet och motionera monstret!

 

Skilla har vilat söndag-måndag och lär vara otroligt laddad inför dagens ridtur. Blir att rida alla gångarter lite lätt längst vägen, lydnad på schemat.

 

Ni får utsäkta den dåliga uppdateringen efter Skellefteå men jag har varit begravd i plugg och skolarbete. Under söndagen vilade Skilla helt och igår fick hon en 30min promenad + bete av min underbara mamma.

 

Ikväll är det märkestagning för mina elever, det tre sista grupperna ska rida upp M1 samt M2 och några i sista gruppen M3 vilket känns spännande. Tror det flesta i min sisa grupp skulle klara av M3 men M2 prioriteras och då ges tyvärr inte möjligheten för M3.

 

Ingen hoppträning kväll som ni kanske förstår, Skilla ska bara joggas fram till Umeå RF tävlingarna i helgen. Funderar även på att låta henne vila på torsdagen för att vara riktigt utvilad och fräsh. Allt beror på hur hon sköter sig idag och imorgon!

 

Så veckas planering följer.

Måndag: 30min promenad

Tisdag: Lösgörande jogg alla gångarter

Onsdag: Lösgörande jogg

Torsdag: Vila

Fredag: 1m

Lördag: 1m

Söndag: 1m

 

Så med tävling hela förra helgen och kommande helg faller tyvärr veckoträningen bort efter dessa tillfällen. Känns hårt om hon ska hoppas så många dagar när hon tävlas. Skulle dock gärna medverka på träningarna men med annan häst (nästa tisdag). Återstår att se om jag hittar någon för detta!

 


Kommentarer
Postat av: Lamia / Hästsport

Sv: Tänkte det, men strök mig och tog umeå istället!

2011-05-17 @ 15:39:59
URL: http://lamiamichelle.blogg.se/
Postat av: Hoppbloggen

Lamia; Tråkigt att du inte åkte med upp! Men vi ses på din hemmaplan istället.

2011-05-18 @ 10:44:55
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/
Postat av: Lamia - Hästsport

Sv: Jaa vi ses då! :)

2011-05-18 @ 10:55:53
URL: http://lamiamichelle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback