Laddad häst

Datum ~ 2011-05-18 | Tid ~ 11:00:11
Kommentarer (0) | Allmänt

Red ut innan lektionerna på en laddad häst!


Skilla vilade som planerat både söndag och måndag bortsätt från promenaden vilket gav henne lite mycket överskottsenergi. Red ner till Surf för att lossa henne ordentligt i galoppen på annat än rakt spår. Skilla var tittig och spänd hela vägen ner men jobbade på i en trevlig form och var bitvis riktigt trevlig. Ångrade ganska fort att jag tagit hoppsadel då hon kändes riktigt trevlig och jag gärna jobbat henne mer ordentligt i dressyrsadeln.

 

Väl nere på surf var hon väldigt hoppig och spänd, bytte galopp och kunde inte riktigt fokusera på här och nu och mig. Höll fast henne rätt ordentligt och tvingade in henne inom mina ramar för att sedan ställa mig upp och låta henne länga ut lite och komme ner i en lägre form. Skilla svarade väldigt fort och trevligt på detta och slappnade sedan av riktigt bra.

 

På hemvägen jobbade jag lite skänkelvikning och tempoväxlingar. Det börjar närma sig SURF dressyren och tills dess vill jag ha lite bättre koll på mellangångarterna. Fick till två stycket där hon höll ihop i mellantraven och i upptagningen där hon kändes riktigt trevlig.

 

Ska försöka jobba vidare på detta idag när möjlighet ges i mitt hektiska schema!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback