Mental styrka

Datum ~ 2011-05-21 | Tid ~ 21:27:47
Kommentarer (0) | Hoppning

Här kommer sammanfattningen från andra starten för helgen!

 

Trots god planering så föll tidsplaneringen idag. Gick till transporten och gjorde iordning Skilla när det var 22 starter kvar (enligt startlistan). När vi väl var på plats på framridningen var det endast 10st kvar innan det var Skillas tur på banan.

 

Många uteblev trots startanmälan vilket gjorde tiden extremt tajt och framridningen och förberedelserna blev lidande. Skilla kändes okej när vi travade fram, något framtung som föregående dag. Jobbade med avsaktningar och övergångar enligt råd för att aktivera och komma åt Skillas bakben.

 

På framhoppningen var hon hoppig men inte alls med för hjälperna. Skilla var ofokserad och tog in alla intryck runt om, förutom intrycken och signalerna från mig som ryttare.

 

Väl inne på banan hittade jag ingen känsla och ingen samverkan mellan mig och hästen. Vi jobbade oss igenom banan utan vidare känsla. Fick med oss en bom ner på 4an och därefter började hästen hoppa och var bitvis ridbar. Fortfarande lite disträ men bättre än det fyra förstsa hindren.

 

In i kombinationen fick jag någon av en känsla för att avsluta ritten på 4fel + 1 tidsfel för överskriden maxtid. Skilla kändes hoppig och frammåt men inte med på uppgiften och dess allvar. Katastrofal känsla efter ritten trots OK resultat.

 

Fick trots detta beröm för en "trevlig" ritt trots att den var långt ifrån fläckfri. Så bevisligen så såg det inte lika hemskt ut som det kändes. Klubbkompisarna kände dock med mig och förstod vad jag saknade under rundan men höll inte med om att det vara katastrof eller så illa som jag upplevde det.

 

Planeringen för morgondagen är fortfarande oviss, om jag ska lägga tid på framridning eller endast värma kort och spara på den mentala styrkan.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback