Snabbjogg

Datum ~ 2011-05-19 | Tid ~ 00:08:06
Kommentarer (0) | Allmänt

Åkte ut till stallet just innan jobbet för att motionera Skilla innan kvällens lektioner.

 

Min underbara mamma hade skött stallsysslorna så det var endast motioneringen kvar, vilket underbar mamma jag har! Finns det någon sätt att gengällda allt hon ställer upp med måntro?

 

Beslöt mig för att rida barbacka för dagen. Jobbade Skilla i skritt och trav lite lösgörande arbete med skänkelvikningar, ställning och böjning för att få loss högersidan.

 

Skilla skötte sig bra och hade trevlig ryggaktivitet vilket inbjöd till en galopp. Även här skötte hon sig fläckfritt och jobbade på även i avbrottet! Helt underbar känsla att hon har mognat så mycket och att min sits har blivit stabliare och mer följsam. Mycket angenämnt.

 

Skilla fick även stå och mysa lite med sin kärlek innan hon släpptes ut i hagen. En mindre incident inträffade även på väg ner i hagen, men man lär av sina misstag!

 

Kvällens lektioner var teoretiska och första gruppen fick gå igenom färger och tecken. Andra gruppen fick genomgång av foderlära sen var det stretching och jobb med pilatesbollen som fyllde teorilektionen.

 

Vickarierade även för Renée med den tredje gruppen som hade genomgång av uppridningen förra veckan (omdöme) och därefter fick dem träna på pilatesbollarna och stretcha. Hoppas att dem gör sin hemläxa och är mjukare till nästa vecka!

 

Fick bilderna från seriedressyren idag, gud vad roligt att se! Hittade en stor favorit som kommer få bli en förstoring och finnas på min vägg hemma här framöver. Tusen tack tjejer!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback