Emma Lundell - träning

Datum ~ 2012-04-16 | Tid ~ 17:22:27
Kommentarer (0) | Hoppning

Fick möjligheten att provträna för Emma Lundell denna helg då tävlingen blev omöjlig att genomföra. Alltid nyttigt att få prova nya tränare och att hoppa två dagar i följd ger oftast trevliga resultat.

 

Lördag: Träningen innehöll serier, studs och mycket fokus på att gymnastisera och hitta ett stabilt läge där hästen väntar kvar. Gruppen var väldigt blandad där Skilla var den som var mest rutinerad och som faktiskt fick glänsa lite under träningen. Väldigt angenämt! Inga stora hinder alls utan fokus på kontroll och att få bra språng. Måste faktiskt erkänna att det är väldigt svårt att rida bra på låga hinder!

 

Söndag: Andra dagen av denna träningshelg var fokus på att hoppa bana. Skilla skötte sig bra och kändes med på noterna. Både lördagen och söndages träning hade vi lite problem att hitta ett spår i galoppen och att bakdelen ska spåra efter framdelen. Bätre dag 2 vilket kändes skönt. Även denna dag hoppade vi små hinder och nivån var väldigt lättsam och simpel. Sista rundan när vi hoppade banan fick vi hoppa valfri höjd. Då vi endast hoppat lågt tidigare vågade jag inte maxa upp till 120-125 som tidigare träninghelg för T.Hammar utan la mig på en lämplig nivå med lite utmaning. Banan som vi hoppade som avslutning låg på 110-120cm med blandade höjder. Fick en bra känsla på rundan, lite trångt i kombinationen men i övrigt väldigt bra.

 

Måste påpeka att jag är enormt tacksam över att ha en sådan underbar häst som Skilla faktiskt är. Vi alla möter med och motgångar i livet, men jag är glad att alla dessa får jag dela med henne.

 

Ser fram emot nästa träningsmöjlighet och ska jobba vidare på rutinen på högre nivå. Att hitta en god ridning och ha en plan även om hindret blir större. Känns skönt att vi höjt vår lägstanivå rätt mycket sedan hösten tack vare all hjälp från Tomas.

 

Har mailat Emma om ett utlåtande från träningen och vad vi ska träna vidare på då vi gick om varandra i slutet av träningen. Alltid bra med nya ögon som kan hjälpa mig att utvecklas och bli bättre. Fick bra tips angående sitsen som kändes riktigt bra.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback