Lösgörande arbete

Datum ~ 2012-04-18 | Tid ~ 16:43:32
Kommentarer (1) | Allmänt
Åkte med Sarah ner till ridhuset under dagen för att lösgöra Skilla inför helgens dressyrtävlingar. Hon var rätt dampig och rätt störig under passet men skötte sig bitvis helt okej. Jobbade med att lossa sidorna då hon var lite stel och motsträvig till en början. Trevlig i skrittjobbet men det tog emot i traven. Jobbade skänkelvikningar och skolor för att komma runt och komma loss i traven, här kändes hon riktigt trevlig och jag fick en bra känsla i handen. Galoppjobbet fungerade bra förutom själva fattningen där vi till en början bråkade eller exploderade. Mot slutet fungerade det mycket bättre och galoppjobbet innehöll bra kvalité sammanfattningsvis. Förvända galoppen fungerade bra, fick till 10m volter och samlingen i båda varven. I höger varv fick jag hjälpa Skilla ordentligt för att behålla tryck och spåra med v.bak men fick en riktigt trevlig känsla mot slutet.

Ska försöka hinna med att hjälpa Rebecca från backen imorgon och sen är det bara tävlingsförberedelser som gäller innan det drar ihop sig. Min nervositet har redan börjat spåra men jag hoppas att Rebecca känner sig mer säker. Håller alla tummar och tår att Skilla håller sig i skinnet och visar att hon börjat bli en mogen häst under helgen.a
Kommentarer
Postat av: Jennie

sv: Tack så mycket! :)

2012-04-19 @ 19:31:48
URL: http://surfryttarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback