Ändrade planer

Datum ~ 2012-01-02 | Tid ~ 22:00:29
Kommentarer (0) | Allmänt
Började denna vecka med att spräcka min välplanerade veckoplanering. Dagens ridtur som enligt planeringen skulle varit  övergångar och en ordentlig uteritt fick snabbt skrivas om efter morgonens uppvakning av smärta. Ryggen var värre än någonsin tidigare, illamående och känslan av att vara tvådelad var påtaglig. Vägde för och nackdelar med att låta Skilla vila = minimal påfrästning för mig = maximal trisdess och överladdad häst. Bestämde mig för att tömköra på banan för att sedan sluta på  hästryggen i alla fall. Tog mig en stillsam tur med Erika och Nicette med tanke på vädret och underlaget var det bästa alternativet för dagen.

Morgondagens planering samt onsdag kommer heller inte att följas. Fick en akuttid hos Osteopat Carola under kvällen och efter stora justeringar har jag fått träning och ridförbud 3 dagar. Tråkigt, men med tanke på smärtan som varit näst intill olidlig var det bättre att få det överstökat. Förhoppningen ligger i att motionera Skilla från marken tills jag är människa igen att motionera henne.

Planerna blir alltså lite förändrade men tanken är att Skilla ska röras på ordentligt trots min konvalicent.

Måste även meddela att morgondagens clinic i Helsingborg har avkrivits från min ursprungsplan. Hade mer än gärna sett Sveriges skickligaste ryttare både rida och hålla träning - för att inte tala om en av världens främsta. Rolf Göran Bengtsson kommer alltså ha clinic imorgon på Helsinborgsfältrittklubb. Detta hade jag tänkt medverka i, men i brist på inkomst och konvalicenten fick detta tyvärr utgå. För er som finns på plats - antecka gärna och filma om möjlighet ges. Tror det är en mycket givande dag med enormt mycket motivation och inspiration som hade suttit perfekt för årets start.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback