Dokumentation

Datum ~ 2012-07-09 | Tid ~ 20:50:55
Kommentarer (1) | Allmänt
Hämtade bästa hästskötare och bästavännen Malin innan det var dags för dagens uppdrag att fota och filma de stora hästarna.
 
Valacken var först ut, putsade och snyggade till honom och piffade dessutom med vita skydd och vitt schabrak. Riktigt stilig var han när allt var på plats! Valacken har sedan slutet av förra veckan även fått sig en dressyrsadel och till dagen i ära var även kandaret på plats. Valacken skrittade på i gott gemak i värmningen och flyttade bra för skänkeln och kändes väldigt trevlig i skolorna, något långsam och mer i handen än på tränsbett men helt ok. Jobbade länge med skritten för att sedan jogga fram. Tempot var betydligt bättre än under gårdagen och valacken bjöd på lite gung och något som kan tänkas bli tryck framöver i traven. Mycket trevlig och skötte sig väldigt bra under hela passet, lyckades med en ok längning i traven för att avsluta passet med fotograferas uppställd och porträttfoton. Publicerar dessa när jag har dem tillgängliga.
 
Andra ut blev stoet som även hon piffades och putsades inför dagens dokumentation. Stoet fick låna Skillas sadel som verkade ligga bra vilket känns lovande för framtiden. Stoet var mycket irriterad över insekterna och värmen men skötte sig bra trots detta. Jobbade mycket med traven för att hitta samma följsamhet som under gårdagen. Stoet var positivt trots att hon kändes lite trött i kroppen. Lyckades med en ok längning mot slutet vilket är stora framsteg. Avslutade även detta pass med uppställda bilder och porträtt.
 
Sist ut var Skilla. Full mundering med lindor, boots och det nya tränset. Jobbade länge i skritten och försökte hitta en bra känsla trots att jag är extremt försiktig. Mjuk i handen och något lugnare än vanligt, börjar bli dags att lägga till foder när hon nu är igångsatt. Traven kändes okej, saknar lite elastisitet och tryck bakifrån men det kommer nog mera när jag vågar hålla och rida igen. Mesar enormt mycket och skäms nästan för att jag inte rider ordentligt. Skilla jobbade på väldigt bra i vänstergaloppen, lugn men i trevlig uppförsbacke och bra form. Högergaloppen var studsigare och inte lika mjuk men ok mot slutet. Hittade ingen bra ridning då värmen tagit all kraft men Skilla skötte sitt jobb trots detta. Några uppställda bilder och lite porträtt avslutade dagen. Känns verkligen roligt att min lilla tjej börjar bli stor och hanterar de nya uppgifterna med glans!
 
Anmälan för hemmatävlingarna i höst är gjord, två klasser under lördagen är planen. Kändes lämpligt att rida endast en dag och prestera väl istället för att riskera en trött häst dag två i ett nytt program. Finns det platser och jag blir sugen på en tredje klass kommer jag efteranmäla. Kommer överlägga med Jennifer om det vore klokt att anmäla en tredje klass eller om jag ska hålla mig till min ursprungsplan.
Kommentarer
Postat av: Anonym

Shit va du rider, kul!!

Svar: Jag gör mitt bästa för att hålla igång. Är enormt glad över möjligheten att få rida så mycket.
hoppbloggen.blogg.se

2012-07-10 @ 23:45:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback