Falsterbo i text

Datum ~ 2012-07-16 | Tid ~ 21:40:48
Kommentarer (0) | Allmänt
Hemma i norr igen efter en fantastisk helg i Falsterbo!
Här kommer en summering av helgen utöver mobilbloggningen och bilder kommer publiceras när jag sitter på hemmafront. Helgen har innehållt trevligt sällskap av Louise som jag inte sett sedan Tomas lägret 2008, bra mässa och fantastiska ryttare och hästar!
 
Dag ett befann jag mig på området kring lunchtid och såg "Kopparbergs Trophy, kval till Longines Grand Prix" där ryttarna visade sina färdigheter. Ryttarna presenterade hästarna på ett bra sätt och red trevliga rundor i kvalet för GP. Fick en dålig beskådarplats och fotograferingen var krånglig  men lyckades med ett fåtal bilder under denna klass.
 
Begav mig vidare till dressyrbanan för att se "Nürnberger FEI Grand Prix presented by Axel Johnson Group".  Missade Kristian von Krusenstierna men lyckligtvis fick jag se OS reservryttaren Rose Mathisen med hingsten Bocelli. Ett fantastiskt ekipage, prydlig uppvisning på en väldigt rörlig och lydig häst. Bilder kommer. 
 
Besökte mässan för att kolla av läget och planera inköpen för helgen. Fyndade ett stalltäcke för tävling samt ett träns till Skilla. Lite nya prylar mår både häst och ryttare bra av, motivationen bara växer!
 
Intog plats vid staketet inför Derbyt som resulterade i endast två felfria i första rundan! I denna bana blir det väldigt tydligt vilka som har hästar i rätt kondition. Tyvärr höll majoriteten inte måttet och den fysiska påfrestningen alternativt den psykiska var för hög.
 
Fick erbjudande om att följa med Louise och hennes vänner på festligheter under lördagkvällen men valde att ta det lungt och ta igen den obefintliga sömnen under fredagen. Klokt och oj så mycket bättre jag kände mig på söndagen när jag vaknade!
 
Söndagen började med finalen för 7-åringarna. Därefter tog jag en sväng på mässan, började dagens inköp för att sedan se küren där Kristian von Krustanstierna red sin fantastiska Biggles. Foto kommer.
 
6-åringarna hade därefter sin final på stora arenan. Här blev det även tydligt att Falsterbo-upplevelsen var övermäktig för många hästar. Mycket lovande hästar visades upp, och suget att själv rida i dessa sammanhang var överväldigt!
 
Mötte upp Louise och Ammeli för att fortsätta kolla av mässan, för att sedan se en vän till henne tävla küren för unga ryttare. Ljuset gick upp till slut att det var Maria Lindgren som kommer från Umeå! Mycket stiligt ekipage med en del missar men överlag ett väl presenterat program.
 
Hittade massvis med roligt på mässan och tokshoppade, bilder på allt kommer även vid tillfälle. Mycket trevligt sällskap hade jag under dagen. Intog läktarplats under GP för att se eliten göra upp i finalen. Peder Fredricsson gjorde en fantastisk insats och slutade på en 3dje plats!
 
Avslutade dagen med att göra de sista inköpen, har nog aldrig burit så många påsar i hela mitt liv! Mycket fint och det kändes som en dyr, men väldigt nödvändig helg.
 
Besökte Tomas på Hfrk på vägen hem. Ett kärt återseende med världens finaste c-ponny Marco. Mysig som alltid och väldigt social, roligt att se denna pärla igen! Tomas gav ett väldigt intressant erbjudande gällande en valack e:Emmerton som ska undersökas. Tåls att tänkas på!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback