Dressyrträning med handikapp

Datum ~ 2012-06-14 | Tid ~ 23:45:25
Kommentarer (4) | Allmänt

Åkte ut på onsdagsmorgonen för att dressyträna för Jennifer och känna av formen inför helgen. Skilla kändes lite loj men mjuk och brunsten har nog precis tagit fart. Jobbade med skritten länge innan jag joggade fram enligt vår tidigare plan. Efter överläggning om våra prestationer på tävling beslöt vi oss att lägga fokus på programridning och att presentera väl direkt.

 

Programmet som skulle slipas på blev LA:3. Rörelserna och momenten fungerade bra, skänkelvikningen är vår akilles häl men resterande delar var ok. Vårt största problem är att hitta ett jämnt flyt i programmet och rida mellan momenten. Andra svängen av genomridningen var bättre och förhoppningsvis presenterar vi oss okej på lördag. Gäller att jag är noggrann ska nog resten gå bra. Pressen har helt klart ökat, hoppas prestationen också gör det.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Stackare som har ont:/ stort lycka till i helgen iaf! Så kul att följa dig och skilla, ni gör verkligen framsteg!

2012-06-15 @ 19:10:25
Postat av: Amanda

Hoppas tavlingen gick bra :)

2012-06-17 @ 17:08:45
URL: http://lifeofshowjumping.com
Postat av: Anonym

Hur gick tävlingen?? :-)

2012-06-19 @ 19:24:18
Postat av: Hoppbloggen

Anonym; Tack för lyckoönskningarna, det var säkert dem som höll mig vid liv och tjurade mig igenom helgen! Roligt att du ser framstegen, känns verkligen jätte roligt!



Amanda; Tävlingen hade blandade resultat, återkommer strax.



Anonym; Kommer ett tävlingsinlägg strax, armen har hållit mig helt från bloggandet. Håll utkik!



2012-06-19 @ 20:05:40
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback