Umeå RF 3/6 dag 2

Datum ~ 2012-06-07 | Tid ~ 18:26:10
Kommentarer (0) | Hoppning

Tävlingen började med stor skräck och enorm nervositet. Under lördagskvällen fick jag ett samtal av Tomas där jag berättade om lördagens resultat och fick bra feedback. Tomas tyckte att vi skulle byta klass på söndagen för att göra vår debut i 1.20m. Efter lite övertalning och peppning tog jag ett beslut senare under kvällen för att göra ett klassbyte. Kontaktade tävlingsledningen och bad om ett klassbyte och debuten i 1.20m var spikad - det skulle ske, den 3/6-2012 på Umeå Ryttarförening. Nervositeten var enorm och hela morgonen var väldigt luddig och diffus - pulsen på max. Emelie Johansson kom till undsättning och agerade stöd och coach inför denna händelse.

 

Framridning / Framhoppning: Valde att byta bett till denna klass för att inte hamna i backläge och försvåra debuten för Skilla. Framridning och framhoppning var flyttad in pga. underlag vilket kändes väldigt skönt. Skilla kändes trevlig, inte trött och matt och väldigt med under värmningen. Framhoppningen flöt på bra och höjden kändes faktiskt inte alls farlig. Fick bra stöd av Emelie som hjälpte mig från start - till mål.

 

Banan: Väl inne på banan var jag enormt nervös. Analysen under ritten var vädligt deltajerad och många tankar han springa genom huvudet. Hamnade i obeslutsamhet på några hinder där Skilla skötte sig fantastiskt och löste situationen. Satt som paralyserad till att vi klättrat över hinder nummer 5. Här kom första relaterade linjen där jag visste att tempot var tvungen att vara lite högre, in till en lång kombination. I samma veva som vi kom till denna linje vaknade jag till liv och började rida. Resterande del av banan tog jag beslut och red avsevärt mycket bättre än början. Hittade ett flyt till sista hindret där soppan tog slut och Skilla fick en en gång bevisa att hon är världsbäst och löste även detta. Hon backade av, jag satt kvar - och vi tog oss över tillsammans!

 

Sammanfattning: Debuten var avklarad och med 16fel har vi nu gjort vår första start i 1.20m. Valde att rida denna klass avd B för att minska nervositeten och för att hinna se något ekipage innan det var våran tur. Skilla tog ett enormt ansvar och löste många krånliga situationer. Känner mig stolt över min instats efter hinder nr5 och frammåt. Allt innan det var mer eller mindre skräck, inte för höjden utan för allt annat som kunde gå fel och förstöra för vår framtid. Efter att vi gått i mål var jag i chock - vi överlevde och klarade debuten!

 

Stannade på URF för att coacha några tävlingskompisar från SRK inför 1.10m samt se klubbkompisen Carolina Johansson med hennes fina Esmeralda. SRK'arna skötte sig bra och fick två felfria rundor i grundomgången och var jätte duktiga. Måste bara tillägga att jag verklige älskar att coacha och agera support. Helt fantastiskt roligt!

 

Begav mig till SURF för att assistera de sista klasserna på våra ponnytävlingar. Tävlingsledningen hade styrt upp posterna på ett fantastisk sätt och jag kunde njuta av duktiga ekipage och fotografera en kortare stund. Duktiga Olivia debuterade med Tuite och gjorde en riktigt fin runda, mycket trevligt ekipage! Avslutade dagen med att städa undan på tävlingsplatsen innan det var dags att röra sig hemåt efter en lång dag.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback