Fux-trio

Datum ~ 2012-03-16 | Tid ~ 19:33:51
Kommentarer (1) | Allmänt
Red ut i det underbara vädret tillsammans med Dessiré och Tova på Nicette och Bugzy Lady efter dagens arbete. En riktigt snygg fuxtrio måste jag påstå att vi utgjorde!

Skilla skötte sig bra hela vägen till Ansmark men visade monstersidan på vägen tillbaka med sista galoppen som trigger. Hon var mycket nöjd med dagens motion och kändes rätt okej i form och bjudning. Som jag känt tidigare så blir hon lite obalanserad efter vila. Höger bogen faller lätt ut och hon ogärna igenom och stretchar vänstersidan i annat än i skritt. Försökte jobba lite lösgörande med varierande resultat, förhoppningsvis blir det bättre med mer motion.

Känns skönt att sitta i sadeln igen och att ha mål att sträva efter. Kommer förändra mitt upplägg av träning detta år och hoppas att det ska ge resultat. Magkänslan säger mig att 2012 kommer bli ett positivt år med massvis av utveckling och framgång.

Fick möjlighet att se duktiga Anna Bergstedt träna med sin fina Salentein idag för Ann H som jag tidigare tränat för. Bitvis är han verkligen drömlik och däremellan kan jag lova att hans lägsa nivå är så mycket högre än tidigare. Anna red väldigt metodiskt och har anammat mycket nytt och positivt. Att lära om tar mycket tid och energi, men hon är på god väg! Skam den som ger sig.

Lurar lite på nästa veckas upplägg men tänkte publicera den under helgen senast söndag för allmänheten. Kommer rida mer i ridhus än tidigare så länge vi inte har en ridbana eller vettiga vägar att motioner efter.
Kommentarer
Postat av: Åse

Vad kul att du bloggar igen! Jag gillar att läsa om erat liv.

2012-03-16 @ 19:58:10
URL: http://teamtoyra.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback