Nya tag

Datum ~ 2012-03-13 | Tid ~ 21:46:51
Kommentarer (2) | Allmänt
Hej alla kära bloggläsare !

Jag är enormt tacksam över att ni fortfarande kollar efter uppdateringar och väntar på att inläggen ska ramla in. Som ni säkert läst har jag gjort försök tidigare att skaka igång bloggen men misslyckats ordentligt. Detta ber jag om ursäkt för och hoppas att ni inte gett upp hoppet helt.

Jag ska göra ett nytt försök att komma igång med mitt bloggande då min vardagssituation förändrats och förhoppningsvis finner jag tid och motivation att blogga regelbundet igen. Det är med ert stöd och era underbara kommentarer som jag kommer försöka kämpa vidare och hitta tillbaka till bloggen.

NYHETER för året är.
Skilla har utvecklats i markjobbet och vi har lyckats med fina resultat i årets första dressyrtävling med nästan 65% vilket var enormt lättande.

Halkan har satt stopp för grundträningen vid två tillfällen där 1 veckas ofrivillig vila har varit resultatet av svårtillgänliga hovslagare samt att taima med mitt nya jobb.

Vi har tränat för Tomas Hammar vid två tillfällen och fått fina lovord. Skilla ska mogna för att orka det sista, och jag måste träna på att vara mer konsekvent och följa min plan samt hejda mitt överliv i sprången.

Årets första start har gått av stapeln, VRF anordnade sin första inomhustävling där vi startade 1.00m / 1.10m samt 1.05 avd A alla starter. Blandade resultat med 4 /12 / 4 fel med bra känsla med onödiga pet under helgen. Motivationen dalade men fortsätter kämpa vidare och sträva efter felfria starter. Fina lovord från publik vilket värmde trots motgången resultatmässigt.

Skilla är anmäld till VRF nästa tävling i dressyr där hon ska starta LB:3 / LA:3 samt LB:2 med världens bästa medryttare Rebecca Persson. Jag jobbar tyvärr denna helg och kan därför inte rida.

Innan denna start ska Skilla gå pay and jump på klubben tillsammans med Rebecca, vi ska starta seriedressyr omgång två där planen är att rida LB/LA om modet räcker till.

Närmast blir det hoppträning under onsdagskvällen vilket är efterlängtat, hoppas att Skilla håller nerverna i styr och att jag kan prestera OK trots 3veckors förkylning hängande.

Tack alla underbara!
Kommentarer
Postat av: Malin

Äntligen är du tillbaka! :)

2012-03-13 @ 22:36:20
URL: http://malindressyr.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vad roligt att ni är här igen!!!!!!

2012-03-15 @ 18:43:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback