Tomas träning

Datum ~ 2012-03-26 | Tid ~ 15:56:55
Kommentarer (0) | Hoppning
Tränade för Tomas under gårdagen med Johanna Fälts dressyrhäst Nexus och min Skilla. Nexus var först ut och vi tränade tillsammans med ponnysarna.

Transporten ner var ett äventyr i sig, vi tog hos ner nästintill helskinnade med mindre skrapsår. Nexus var först ut så Skilla fick ta det lungt i en lånad box (tusen tusen tack för lånet!) Nexus var laddad och rätt flamsig ända till vi fick gå in i ridhuset. Väl på träningen skötte han sig bra med lite bocksprång, bakutsprarkar och annat bus. Vi tog oss runt och det kändes som ett givande pass för oss båda. Tomas gillade hästen och önskar att få se mer av honom. Om möjligheten finns tar jag gärna med honom fler gånger! Mycket nyttigt att träna något olikt min egen, som dessutom med lite fler timmar tillsammans skulle hoppa hus.

Helt skakis efter kraftansträningen att rida en stark Nexus laddad jag om batterierna och gjorde iordning Skilla. Väl i sadeln avslutade sista ekipaget från första gruppen sin runda. En fantastisk sådan! Magiska språng och väldigt bra flyt, tyvärr avslutades rundan med närkontakt av mark och ambulans fick kallas till platsen. Mina tankar finns hos dig och jag hoppas att du återhämtar dig snart och att du kommer tillbaka i sadeln frisk och enormt motiverad! Magisk runda är det du ska minnas till nästa tillfälle!

Värmde Skilla som kändes väldigt loss efter lördagens dressyrmaraton, trevlig och med - lite loj men väldigt fin. Hade en trevlig känsla genom hela träningen och fick till några trevliga språng. Problemen som dök upp under träningen var rätt typ av fel - där vi fortfarande behöver mer styrka. Skilla kändes väldigt positiv och hon löste det mesta väldigt bra. Avslutade med att sätta linjen på rätt sätt, vilket ger mer hopp om framtiden och lite mer motivation. Banan som vi avslutade träningen med låg på 120-125cm vilket kändes väldigt roligt, inte högt men lite svårt. Vi tränar vidare och är förhoppningsvis redo inom kort!

Tackar Johanna för lånet av en busig men fin Nexus och tackar Tomas för möjligheten att träna en extra gång innan nästa tillfälle.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback